Alla inlägg under november 2008

Av madeleine karlsson - 30 november 2008 23:29


I´m in the middle of you, sade hon utan att veta mer. Hon vände sig om och håret blev en solfjäder.


Den tilltalade blinkade några gånger, stirrade långt bort och kände sig tom. Vad fan hade hon menat? Länge, länge översatte han meningen om och om igen i sin åldrande hjärna. Ju mer han tänkte desto mindre förstod han.

Till slut gav han upp.

Satte sig ner, blundade och gömde sig.

Hon kanske skulle finna honom där en dag? Ihopkrupen och uttorkad. Hon skulle ångra sig då, det skulle hon. Därefter skulle ingenting längre bli sig likt.


Framtid var ett konstigt ord, det hade han alltid tyckt. Varför benämna något som inte fanns förrän man använt det? Hon hade sagt något om den också, framtiden.

Vad kunde han knappast minnas. Allt han hade sett då var hennes ögon och de mjuka formerna som han så gärna ville lägga beslag på. Dem som hon hatade. Dem som han älskade.

Varför hade han inte lyssnat? 


Hon var allt.


En ensam tår med följe rann nerför kinden när allt var över. I lyckan fanns även sorgen.

Ibland är det grymt att vara vuxen och förstå att allt har ett slut...




Av madeleine karlsson - 30 november 2008 23:00


Strykjärnshänder och långa armar som aldrig tar slut.

Värme. Ögonkast.

Något mjukt. Lite vasst.

Skratt, kanske leenden. Definitivt.

Hål.

Stök och ovana ljud blir en matta att stå tryggt på.

Nagellack glänser i fyllda ögon.

Rytmer bildar melodier, alla sköter sitt. Tillsammans.

Brustabletter i ett halvt glas vatten, tankarna fick inte plats.

Sedan tystnad.

Mörkt ute.

Sedan ensamhet.

Tills man längtar igen.

Och saknar.

 

Allt jag ser är en stor rund sol.

 

 

Av madeleine karlsson - 26 november 2008 00:01


Är det någon som kan texten till den här låten, Ska vi byta grejjer med varann??


Isåfall skulle jag vara evigt tacksam om någon kunde tala om för mig vart texten finns eller vem som gjort den??



Jag har googlat men inte fått fram nåt... Mitt skolarbete behöver just DIN hjälp!!! :)

Av madeleine karlsson - 25 november 2008 00:18

En ängel bevingad som fjärilen skymmer månen med sin prakt.

Så vaksam och fulländad i sin gloria.

Vit som en snö, så stark och följsam.

Breder ut sitt liv som beskydd.

Delar hjärtats slag med solens strålar.

Allt väcks till det vackraste av liv då det återvänder i tystnad. 

Ögon av glas klarnar upp det som är suddigt.

Din dimma gömmer dig aldrig.

Isen och halkan, ett bekymmer.

Trötta kroppar orkar inte längre.

Hit, men inte mer.

Att släppa taget för något annat är att ge upp.

Svaghet är inget som syns.

Så andas hon och döljer det fula.

Vitt, oskyldigt men kanske en lögn.


 

 

 

En ängel bevingad som fjärilen gömmer solen med all sin makt.

Så kall och frusen i sin skrud.

Vit som en snö, så svag och uppgiven...


Av madeleine karlsson - 24 november 2008 08:15


Det är så himla härligt nu! Allt!

Världen där ute är alldeles vit. Sådär som jag minns att vintern var när man var liten. 

Kall, glittrig och mjuk av snö. Hemstickade vantar får värma frusna händer och pulkan letas fram ur källarförrådet...


Ååå vad jag saknar barndomen dagar som dessa. Jag vill också ta på mig en overall och åka bob i pulkabacken tills man inte orkar ta ett enda steg till och lägger sig i en snödriva för att titta på stjärnorna.

När man sedan kom hem bjöds det på varm choklad och ostmacka...


Det var tider det...


Nu är man vuxen och det är inte riktigt lika okej att ha på sig overall och åka på en alldeles för liten bob... Däremot så får man åka skridskor om man vill. Med eller utan hjälm...


Vill du hänga på?




Av madeleine karlsson - 24 november 2008 08:15


Det är så himla härligt nu! Allt!

Världen där ute är alldeles vit. Sådär som jag minns att vintern var när man var liten. 

Kall, glittrig och mjuk av snö. Hemstickade vantar får värma frusna händer och pulkan letas fram ur källarförrådet...


Ååå vad jag saknar barndomen dagar som dessa. Jag vill också ta på mig en overall och åka bob i pulkabacken tills man inte orkar ta ett enda steg till och lägger sig i en snödriva för att titta på stjärnorna.

När man sedan kom hem bjöds det på varm choklad och ostmacka...


Det var tider det...


Nu är man vuxen och det är inte riktigt lika okej att ha på sig overall och åka på en alldeles för liten bob... Däremot så får man åka skridskor om man vill. Med eller utan hjälm...


Vill du hänga på?




Av madeleine karlsson - 23 november 2008 17:19



Idag kände jag bara att jag var tvungen att gå ut å fotografera kylan lite.




Av madeleine karlsson - 23 november 2008 00:09


Glodde igenom en massa bilder nyss å hittade några som jag gillade...


Däribland ett helt gäng på syrran som jag tog för länge sedan... De var så himla fina! Nån gång syrran, när jag får omtapetserat i vitt, då ska jag göra tavlor av dem!


Jag törs inte sätta in fler än en å en halv bild på syrran här (den andra en å en halvan e på mig... ) för jag vet att hon avskyr att jag gör det.... ;)  Du får slå mig allt vad du vill, det skiter jag i för bilderna var så fina.

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards