Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

Köttkvarn med kj.

Av madeleine karlsson - 21 januari 2011 23:54

Jag brukar få Kommunalarbetaren hem i brevlådan. I det nya numret fick vi medlemmar ett vääääääldigt fint erbjudande! Kolla får ni se. Som snart färdigutbildad textdesigner så älskar jag sådana här blundrar och undrar hur fan man kunde göra en sådan enorm miss... (Som sagt, vi behövs där ute i Sverige och världen)


Men det är roligt! Jag har aldrig ätit kött med j. Undrar om det smakar annorlunda...


 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Uppdatering:


Hahahaha, jag läste lite mer noggrannt nu och under "Med Kjöttkvarn" så står följande: Fin köksmaskin till fantastiskt fördelaktigt pris! Denne köksmaskin är av hög kvalité, enkel att rengöra och fin att se på.


För det första så är maskinen inte mänsklig, man kan således inte skriva denne, och fin att se på???? Man köper väl inte en köksmaskin för att den är fin att se på? Visst, jag vill ha en kitchen aid för att de är jäkligt snygga men jag vill ju mest ha den för att det är en riktigt schysst maskin att baka i/med. Lite som att välja en partner att samarbeta med i skolan eller anställa en trevlig snubbe att jobba med på lagret... Möjligtvis kan man skriva att maskinen är lätt att stoppa undan(vilket alla husmödrar vill kunna göra med sånnahär monster) och har ett modernt utseende eller nåt sånt men att den är fin att se på? Njäe...





 
 
Ingen bild

En anonym :)

30 januari 2011 09:37

Kom in på din sida för att jag googlade på den där köksmaskinen.. Tänkte bara säga att det där med kJöttkvarn nog har att göra med att det är ett norskt företag, därav det lite lustiga språkbruket :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards