Alla inlägg under januari 2014

L

Av madeleine karlsson - 27 januari 2014 11:09

Ibland kan lycka vara en ledig måndag med sovmorgon. Solsken. Snö. Ibland kan lycka vara en dålig låt som man ändå sjunger med i och ibland kan det vara en god frukost. Ibland kan lycka vara de där orden som man letat efter eller en tår på kinden.

Ibland kan lycka vara ett leende eller en blick. Ibland är lyckan bara ett ögonblick. Ibland är lyckan en lottovinst och thailandssemester. Ibland är den helt enkelt en vanlig bilfärd till jobbet.

Ibland kan lycka vara en vän som hör av sig eller en ny klänning. Ibland kan den delas. Ibland är lycka ett skratt eller en kram, kanske någon som väljer att hålla i handen. Lycka kan vara bara ett ord eller en hel bok. Kanske är den ibland ingenting alls.

Ibland är lyckan din och ibland är den helt enkelt min.

Av madeleine karlsson - 22 januari 2014 21:03

Jag hittar inte orden riktigt. Har försökt skriva något, vad som helst, hela dagen men jag lyckas inte klämma ur mig något. Meningarna passar inte ihop, innehållet känns tråkigt eller så vet jag inte hur jag ska formulera mig.

Så här när det nya året precis börjat så har jag väl funderat en del på vad jag bör göra med den här tiden. De här 365 dagarna (eller är det skottår?). Jag bör absolut ta tag i mina tidigare intressen, musiken, målandet och ritandet, bakning, läsning och kanske framför allt skrivandet. Allt detta har liksom fallit i glömska, som om mitt jag legat i dvala. Jag skriver aldrig nu för tiden. Varken här eller någon annan stans.

Vet inte vad det beror på men det har liksom avstannat på något sätt. Vet inte vad jag ska skriva om. Känner mig på något sätt helt tom. Jag som brukade skriva flera gånger om dagen förr. Och nu sitter jag här, pillar mig i håret och liksom försöker dra ut ord och ämnen ur huvudet. Herregud, när hände detta??

Kanske beror det på den enkla orsaken att jag är lycklig nu, på det personliga planet. Jag har nämligen alltid haft lättare att skriva om mörka eller tråkiga saker, sånt som stör och irriterar. Nu är ju allt för det mesta bra och jag trivs. Visst händer det tråkiga saker då och då men mycket av det är sånt som jag varken vill eller kan skriva om här. Att skriva om lycka är svårare. Betydligt svårare. Vet inte ens hur jag ska definiera det ordet. Det är så stort och ogreppbart men fint och tryggt.

Det är något som får bli min utmaning det här året kanske? En bra utmaning. Att skriva lycka. För det går ju så klart, det är nog bara ovant för min del.

Jo, jag vill skriva mer. Det är bra för hjärnan och ett sätt jag alltid använt mig av för att få ut tankar och olika känslor. Det är mitt verktyg helt enkelt. Ett verktyg jag saknat.


Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards