Direktlänk till inlägg 2 december 2014

Härliga morgon

Av madeleine karlsson - 2 december 2014 08:08

Imorse vaknade jag inte av den knorrande bebisen förrän vid sex. Det går bättre och bättre det här med sömnen. Nu somnar han i vaggan, äter en gång vid fyratiden oftast, somnar om i vaggan och vaknar framåt åttatiden igen och då är det morgon och bara för mig att kliva upp.

Men nu sov han alltså ända till klockan sex. Han fick mat och efter det har jag haft en väldigt glad unge! Han har legat här i sitt näste på golvet bredvid mig och snackat, gurglat och skrattat. Det är så himla härligt! De smittar då de där leendena och det är omöjligt att inte dras med i bebisens superglädje. Allt är roligt!

Nu har han somnat om där nere på golvet. Det ser så rart ut. Jag ska nog koka mig en kopp kaffe och ta en dusch så länge. Sedan ska Olle ut och rulla med farfar och efter lunch ska vi till öppna förskolan. En härlig dag börjar med en härlig morgon!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards