Direktlänk till inlägg 15 januari 2015

Eskilstuna

Av madeleine karlsson - 15 januari 2015 21:50

Det är övning på regementet och det innebär att pappan i den här familjen spenderar mestadels av sin tid på jobbet nu någon vecka framöver. Olle och jag får helt enkelt försöka överleva utan honom. Hur nu det ska gå?

Vi far till min gamla hemstad imorgon och blir där några dagar. Som vanligt skall jag försöka träffa så många som möjligt. Det brukar bli stressigt men samtidigt är det ju härligt. Men jag vill också ta det lugnt, kanske sova en stund medan mamma och pappa tar Olle på promenad. Jag är ganska trött faktiskt. Det skall erkännas. Sömn är stundtals det enda jag kan tänka på. Skulle kunna somna lite varstans just nu känns det som. Samtidigt så vill jag inte sova för då missar jag ju en massa tid med den underbaraste lilla människan på den här jorden. Knasigt detdär...

Just i detta nu ligger han här bredvid mig på golvet och sover (ja inte direkt på golvet naturligtvis utan på en mjuk och skön bädd). Det är direkt dåligt. Han har inte sovit på hela dagen och naturligtvis så somnade han där medan jag packade väskan och hängede tvätt. Nu vill jag absolut inte väcka honom för då kommer det bli superknasigt och han blir mest ledsen och förvirrad. Dessutom kommer det ta nån timme extra innan han somnar om igen. Totalt ovärt och jag orkar faktiskt inte det. Det lutar alltså åt att jag snällt får sova på soffan... Åååh! Jag som sett fram emot att få krypa ner i sängen och lyssna på regnet som smattrar mot fönsterrutan. Det blir sällan som man tänkt sig.

Ja nog är det allt en aning tomt och konstigt utan J här hemma. Han jobbar nämligen natt och jag saknat honom redan. Min fina J! Tur att jag har Olle att pussa på! Det är värre för J tänker jag. Han måste klara sig utan både mig och Olle...

Vi försökte oss på att ta en selfie idag. Det var lättare sagt än gjort med en liten kille som aldrig är stilla. Men till slut så fick vi en som inte blev suddig...

Nä jag borde gå och borsta huggtänderna och sova nu egentligen. Måste upp tidigt om vi ska hinna med tåget.

God natt och sov så gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards