Direktlänk till inlägg 22 januari 2014

Verktyg

Av madeleine karlsson - 22 januari 2014 21:03

Jag hittar inte orden riktigt. Har försökt skriva något, vad som helst, hela dagen men jag lyckas inte klämma ur mig något. Meningarna passar inte ihop, innehållet känns tråkigt eller så vet jag inte hur jag ska formulera mig.

Så här när det nya året precis börjat så har jag väl funderat en del på vad jag bör göra med den här tiden. De här 365 dagarna (eller är det skottår?). Jag bör absolut ta tag i mina tidigare intressen, musiken, målandet och ritandet, bakning, läsning och kanske framför allt skrivandet. Allt detta har liksom fallit i glömska, som om mitt jag legat i dvala. Jag skriver aldrig nu för tiden. Varken här eller någon annan stans.

Vet inte vad det beror på men det har liksom avstannat på något sätt. Vet inte vad jag ska skriva om. Känner mig på något sätt helt tom. Jag som brukade skriva flera gånger om dagen förr. Och nu sitter jag här, pillar mig i håret och liksom försöker dra ut ord och ämnen ur huvudet. Herregud, när hände detta??

Kanske beror det på den enkla orsaken att jag är lycklig nu, på det personliga planet. Jag har nämligen alltid haft lättare att skriva om mörka eller tråkiga saker, sånt som stör och irriterar. Nu är ju allt för det mesta bra och jag trivs. Visst händer det tråkiga saker då och då men mycket av det är sånt som jag varken vill eller kan skriva om här. Att skriva om lycka är svårare. Betydligt svårare. Vet inte ens hur jag ska definiera det ordet. Det är så stort och ogreppbart men fint och tryggt.

Det är något som får bli min utmaning det här året kanske? En bra utmaning. Att skriva lycka. För det går ju så klart, det är nog bara ovant för min del.

Jo, jag vill skriva mer. Det är bra för hjärnan och ett sätt jag alltid använt mig av för att få ut tankar och olika känslor. Det är mitt verktyg helt enkelt. Ett verktyg jag saknat.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards