Alla inlägg under augusti 2008

Av madeleine karlsson - 31 augusti 2008 00:58

Idag har jag varit på biblioteket och studerat. Jag har även fixat ett nytt lånekort... Jag känner mig duktig som tusan! :)

Jag har ena delen av mina första skrivuppgift klar. Den handlar om vatten och faktadelen är nu färdig. Jag har bara prosan kvar. Det roligaste! Hoppas jag kan bygga ihop något imorrn... Eller senare idag blir det väl om man ska vara korrekt.


Utgången ikväll var inte riktigt bra. Knappt något folk ute men ja jag hade ju syrran iallafall och det är inte fy skam det inte. Hon är den bästa! Vad i allasindar skulle jag göra utan henne???????????? Don`t ever leave me!





Nu är det dags at krypa ner under mitt täcke och sluta ögonen en stund. Imorgon väntar mer läxor och ett födelsedagskalas...


Over and out! 

Av madeleine karlsson - 28 augusti 2008 17:56


Inget skydd finns när himlen gråter...


Löven har åldrats. Är det redan färdigt och slut? Har det som värmt redan kallnat?

Strålarna dansar runt genom ännu lövklädda armar. Armar som viftar och sveper. Armar som omfamnar vindar.


Skynda! 


Fortare än du tror så blir allt naket och skört. Det som varit slutar att finnas  och livet blir en tillfällig död.

Det blöta och kalla gör ont. Inget skydd finns när himlen gråter.


De tunna kläderna, den skrovliga barken, duger inget till när man vill bort, bort, bort. Att byta trädgård eller liv? Det är lika svårt när rötterna är hemmastadda någonstans.

Att bryta jord och skapa ett sår är viktigt och minst lika svårt. 


Inget skydd finns när himlen gråter... 




Av madeleine karlsson - 27 augusti 2008 10:51


Idag är det dag tre på mitt nya liv som studerande.

Det har gått så himla fort och det är faktiskt nästan roligare än vad jag trodde... Än sålänge. Om ett par veckor kommer jag säkert att skriva något helt annat här. 

Igår hade jag min första riktiga lektion i informationsdesign. Det var riktigt roligt och jag förstod faktiskt allting. Läraren T var en mkt pedagogisk lärare som använde sig utav nästan alla studietekniker som finns. Informationsdesign är förresten himla intressant. Hur man kan gå från en tanke till en produkt och göra den förståelig i andra folks ögon och sedan målgruppsanpassa den.

Kan bli kul detta.


Något som inte är lika kul är priserna på böckerna. Som tur är finns vissa på pdf-filer på mdh.se (Tror det va mdh... :P) så att man inte behöver köpa de dyraste.... Annars har vi ju bagagnat, det kommer bli poppis har jag en känsla av. Nåväl ja måste kika runt efter en workbook i informationsdesign idag. Den kostade "bara" 250 kronor. Hyffsat ändå.


Nollningen vi hade i fredags var väldans trevlig, vi höll hus i rothoffsparken där vi grillade, lekte lekar och drack alkoholhaltiga drycker. Därefter bar det av till Kåren, den nyrenoverade. Jag blev lite besviken faktiskt, inte på själva renoveringen utan på storleken. Ja, storleken har faktiskt betydelse. De tog bara in 200 pers... Kändes nästan tomt stundtals. Hade ju varit roligt om fler än 200 av 1600 studenter kunde partaja på kåren samtidigt.


Näni, nu ska maddluren glo runt på diverse köpa-bok-sidor. Om någon har något bra tips så tipsa mig gärna. Billig studentlitteratur är att föredra.



Hej svejs! 



Av madeleine karlsson - 25 augusti 2008 08:12


Idag är jag inte längre ett vårdbiträde. Jag är en student.


Heeeelt sjuk! Jag fattar inte att det är idag som jag börjar mitt nya lilla liv. Idag ska jag för första gången möta mina klasskamrater och få mitt schema. Idag skall jag INTE gå till mitt jobb precis som jag brukar. Idag skall maddluren beblanda sig med en hel drös av okända människor.


Å faan va skojj det ska bli!!! 


Wohoooooo



Nä nu måste jag hoppa in i duschen å sånt... 

En

Av madeleine karlsson - 23 augusti 2008 23:26

Nu är det bara en liten dag kvar.... :)


Spännande!

Av madeleine karlsson - 23 augusti 2008 11:39

Idag hatar jag min frisyr ännu mer. Det är så fruktansvärt ojämnt klippt så det går inte att göra någonting med det. En hårtest på vänster sida är liksom bara avklippt och när jag plattar håret så står det rakt ut... så jääävla fult. Jag vill bara gråta åt det!!! Å luggen, den ska vi inte ens tala om! Fy faan! Jag känner mig såååå himla ful!


Åååååååååååååååååååååååååå!!!!!!!


Vafaaaaan!!!!



Dumma jävla frisör!! 


Av madeleine karlsson - 22 augusti 2008 16:34

Jaa såhär blev det. Det spelar ingen roll om jag kanske passar i det, det var inte så jag ville ha det. Denhär gången heller. Baaah! Ska fan klippa migsjälv nåsta gång!




Av madeleine karlsson - 22 augusti 2008 15:01

Imorse såg jag mig i spegeln, precis som alla andra mornar.

Jag såg ut som ett troll!! Å då menar jag inte ett sådantdär fint troll med ett stort burrigt hår utan ett troll som såg ut att ha stått i ett regnväder i ungefär ett dygn. Håret var så platt och så fult att jag knappt kunde tro att det var mitt.


Nåväl tänkte jag, jag har lite pengar från födelsedagen och jag är ledig idag så jag får helt enkelt jaga rätt på en klipptid.


Kruxet var det att min älsklingsfrisör nu har flyttat. Hon har öppnat en annan salong som inte alls ligger nära så jag visste att jag igen!!! skulle f¨bli klippt utav en okänd människa som inte känner mig eller mitt hår. Det tog emot lite men samtidigt så tänkte jag att det nog inte kunde bli värre än så som det då var... Dessutom börjar ju jag i skolan på måndag och då vill man ju se lite fräsig ut iallafall.



Sagt och gjort så tog jag min röda springare och cyklade ner till stan. Jag stegade in med bestämda steg i frisörtudion och fick genast en tid. Som vanligt så får man förklara hur man vill bli klippt och återigen så sade jag  att jag inte ville ha någon pannlugg!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag visade till och med med mina händer hur jag INTE ville ha det och gissa hur det ändå blev????


Jag menar hur pedagogisk måste man vara för att frisörerna i dagens samhälle ska förstå hur man vill ha eller inte ha sitt hår????? 


Hon började bra med att klippa av luggen på snedden precis där ögonbrynet slutade. Lagom långt eftersom mitt hår växer som ogräs i ett grönsaksland. Men där måste något ha gått snett!! Bokstavligt talat. Luggen blev helt sne så hon började då att putsa på den. Där någonstans gav jag upp, det föll mer och mer lugghår framför mig och jag hade god lust att ställa mig upp och skrika. Det gjorde jag inte, den här gången heller!

Vips så hade jag en *trumvirvel* pannlugg, igen! Nu börjar ni läsare bli vana vid dethär haha men jag blir så jävla irriterad. Hör de inte vad man säger? Eller vill de bara kapa av så mkt hår som det bara går? Jag fattar inte!


Dethär är ungefär den fjärde personen på den salongen som inte fattar vad jag snackar om. Jag blir så himla trött. Nästa gång måste jag gå till en annan salong till ännu en okänd frisör. Det kommer att ta emot. Kanske ska jag sluta klippa mig helt och se ut som ett regnvått troll istället? Jag vet fan inte vad som är bäst. 


Nu har jag iallafall slängt i lite färg i kaluffsen och ska tvätta om det och styla det så som jag vill så får vi se hur slutresultatet blir. Ni får väl se nån bild sedan eller så. 




*suck*



Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards