Alla inlägg den 10 augusti 2008

Av madeleine karlsson - 10 augusti 2008 22:14

Just nu är det två bokstäver som regerar alla kanaler och alla tidpunkter i tvn:s värld.

Bokstäverna är O och S och tillsammans bildar de orden Olympiska spelen.


Japp, det har väl ingen missat förstås? Detta olympiska spel som just nu pågår för fullt i Peking.


Jag gillar faktiskt att titta på sport, inte fotboll då men annars går det mesta bra. Jag tittar till och med på curling när det vankas vinteros och det säger ju en hel del...

Jag kan sitta som klistrad i flera timmar framför resultat från höjdhopp, hundra meter häck, gång, gymnastik, simhopp och annat... Det är skoj att se vilka som klarar vad och om de som tippats vinna faktiskt vinner.

Roligast är det dock när något helt oväntat händer... Som när den där australienaren gick och vann hela short track racet i skridskofinalen när han egentligen inte skulle ha haft en chans. De andra föll och han var den enda som stod på fötterna när han kom i mål. Eller dendär mannen som simmade under förra sommaros:et. Han som var den enda simmaren från det representerade landet och inte hade en chans emot de som han tävlade emot. Det struntade han i och simmade sitt lopp men kom i mål ungefär en halv dag efter alla andra...


Det jag minns bäst är nog Peja Lindholm och hans curlinggäng när de förlorade... Minns inte vilket år men de förlorade iallafall och alla grät. Inklusive jag.... hahaha Curlingtjejernas vinst var också minnesvärd.


Det finns vissa läskiga sporter också, typ simhopp. Det är en sådan läbbsport! ;) (Misstolka nu inte ordet Läbbsport. Läbb syftar på ordet läbbigt som säkert inte finns med i ordlistan och inte på ordet lebb som är en förkortning av ordet lebisk som betyder homosexuell på ett kvinnligt vis.) Jag tror alltid att alla som hoppar från en sådandär trampolin eller va det nu kallas ska slå i huvudet eller , om man hoppar från hög höjd, inte landa i vattnet utan på den vassa bassängkanten. Läbbigt var ordet!!


Det är himla roligt med alla dessa sporter men det finns såklart även en nackdel med det hela. Det är också nu allt tjat börjar. Tjat om vem som vunnit ditten och vem som vunnit datten. Tjat om tjuvstarter och dopingskandaler. Tjat om fusk och avhopp. Tjat om att den och den kunde ha gjort det och det bättre än den och den. Tjat om resultatlistor och medaljhopp. Tjat, tjat och tjat.

Det ska upprepas tamejfasen överallt. I all nyhetssändningar, på ettan, på tvåan och på fyran. I kanal 24 visas repriser och på eurosport samt alla andra tusen sportkanaler kan man följa allt direkt eller live som man säger på engelska....


*suck*


Det är dethär tjatet som får mig att vilja krevera. Alla slutsatser som ska dras av alla resultat och odds hit och dit och bortförklaringar när den som tippades vinna inte vann. Gaah, det gör mig galen. Som tex dethär med denhär Emma som vann en silvermedalj i cykling idag trots att hon inte var den som tippades att vinna. Nu har jag hört den "nyheten" så många ggr att jag inte ens kan räkna ihop dem till en summa. Jag är redan trött på det. Visst jättekul för henne och såvidare men det får väl vara någon måtta på det. Nu kommer vi att få höra dethär fram tills den dagen då OS är slut. Imorgon kommer det att stå på varenda löpsedel och i alla radiokanaler kommer det att rullas samma fraser som der gjort idag...

bla, bla, bla...



Nää jag säger som tanterna på jobbet... Låt det bero!!






Av madeleine karlsson - 10 augusti 2008 22:11

Det har nog inte känts såhär lätt att jobba en helg som när jag började att jobba för sju år sedan....

Det kändes inte besvärande på något vis att gå till jobbet någon av dessa trettio timmar som ja nu avklarat. Nu ser jag ett ljus i tunneln och fasen va det lättar upp! :) 


Två veckor kvar!! 

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards