Alla inlägg den 19 augusti 2008

Av madeleine karlsson - 19 augusti 2008 23:15

De djupa andetagen och den tunna bröstkorgen som är hjärtats fängelse.

De perfekta läpparna och de slutna ögonen.

Lugnet. 

När du sover.


De darrande fingrarna och den svarta rädslan som rivit hål på skinnet. 

Ögonen som tåras och blir till glas.

Ångesten.

Medans du sover.


De fina drömmarna du bygger upp och rörelserna du gör.

Den tyngd du lämnar blir ett avtryck bland lakarn.

Värmen.

När du sover.


De skrämmande tankarna och en längtan som gör ont.

De långa timmarna som blir till ett liv. 

Saknaden.

Medans du sover. 




Av madeleine karlsson - 19 augusti 2008 22:19


Jahapp, nu har det kommit en ny viktnedgångsmetod. Man kan tänka sig ner i vikt!!

Kan du tänka dig???? Vilken makalös manick!

Allt du behöver göra är att tänka på att du faktiskt kan bli smal och vips så blir du det. Att jag inte tänkt på det förut... :P


Betyder det liksom att jag och alla andra överviktiga går runt å bär på en massa extravikt i hjärnan?

Hmmm...

Men är det verkligen den vikten jag vill bli av med? Jag vill ju gärna ha kvar det jag har bakom pannbenet för det är ju det som jag gillar bäst med mig. :P


Nej jag är riktigt trött på dessa så kallade bantningstips. Kan man inte någon gång få se ut så som man gör och faktiskt känna sig liiiite nöjd åtminstone en dag av veckans sju. Nä, tydligen inte...

Aftonbladets hemsida tar ju iallafall priset när det kommer till flest bantningstips. Varje dag är det något nytt och flertalet intervjuer med folk som gått ner si och så mycket på den och den tiden med hjälp av den ena och den andra metoden. Senast idag så läste jag, bredvid tanekeviktstipset om någon som minsann gått ner 22 kilo utan träning. GRATTIS säger jag till henne...


Jaa jisses säger jag bara... Nä, jag tränar för min egen skull, jag äter också choklad för min egen skull. För att jag tycker att det är jävligt gott. Men jag tänker även på vad jag äter, för min egen skull och jag älskar älskar älskar grönsaker!!!!!!



Så det så!!







Av madeleine karlsson - 19 augusti 2008 15:00

Jag har setat som fastklistrad framför finalen i herrarnas höjdhopp! Fruktansvärt nervöst måste jag säga och faan att Holm inte tog en högre höjd än 2.32

Dendär Silnov flyger över ribban som vore han en fågel och vackert är det. Det ser så lätt ut, som om varje människa skulle kunna klara av att hoppa nästan två och en halv meter rakt upp i luften...

Roligast var det att den unga tysken Spank kom så långt som han gjorde. Det är alltid lite extra festligt när nykomlingar går längre än vad någon väntat sig... Honom får vi nog se mer av skulle jag tro.


Jo jag gillar höjdhopp som ni kanske märker, jag gillar friidrott över huvud taget. Synd bara att det inte går så bra för vårt lilla korvland. Har vi ens något "OS-hopp" kvar att hoppas på? Wissman kanske? Han är ju i form iår verkar det som. Jag vet inte heller om klyft hoppat färdigt? Hon har väl längdhoppet kvar va?


Jahapp, här sitter jag å pratar sport med migsjälv... Underhållande. :) 





HEJA SVERIGE friskt humör, skjortan hänger utanför!!! 

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards