Alla inlägg den 6 augusti 2008

Av madeleine karlsson - 6 augusti 2008 22:38

Jag har spenderat en del tid på aftonbladets hemsida där jag ganska noga har läst igenom rättegången med den mordmisstänkte "tyskan".

Jag har även läst mamman till de två mördade små barnens berättelse i rätten...

Jag vet inte vad jag ska säga.

Tyskan är ju i allra högsta grad väldigt suspekt. Hon svarar sällan på någon av frågorna som tilldelas henne. Det hon svarar på är korta meningar som inte speciellt målande eller direkt beskrivande. Man får känslan av att det finns saker som hon vill dölja. Det känns också som att hon vägrar svara på vissa saker bara för att hon inte vill villa bort sig. Det gäller ju att hålla sig till sin egen historia i en rättegång där man själv står åtalad. Ja annars också för den delen. 

Att dessutom sitta och le när man är mitt uppe i en rättegång känns ju lite sådär... Även om man inte har något med saken att göra och kanske tom är oskyldig så är två mord och en misshandel inget man skrattar åt.


Jag tycker det är fruktansvärt dethär. Hur kan man mörda små barn? Små oskyldiga barn som inte hunnit göra världen något ont. 

Jag hoppas att de får ut något av denhär så kallade tyskans vittnesmål. Personligen så tycker jag att hon gjort bort sig genom att inte svara korrekt på flertalet frågor utan istället sagt att hennes vänner inte har med saken att göra osv. Det bringar misstänksamhet mot personen ifråga. Jag hoppas att de vänner som hon påstår sig ha i köping med omnejd fattar ett bra beslut och berättar om det finns något att berätta som kan knytas an till morden. 


Nåväl jag ska kanske inte döma så hårt efter tidningarnas skrifter men själva rättegången tycker jag är väldigt intressant att följa. Det ska bli spännande att se utgången. Det ska också bli spännande att se vad dendär tyskan har att komma med...



Av madeleine karlsson - 6 augusti 2008 19:07



Nu har jag uppdaterat med lite bilder från veckan som gått i bilddagboken... :)



Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards