Alla inlägg den 12 augusti 2008

Av madeleine karlsson - 12 augusti 2008 14:53


Nu har äntligen mina pappaer från högskolan kommit! Välkomstpapprena där det står välkommen och grattis på.


Nu är det på riktigt, nu har jag fysiska papper i min hand som bekräftar att jag verkligen ska plugga! Jag går runt med ett fånigt leende på läpparna medans jag städar hela lägenheten i någon sorts lyckorus.

Samtidigt lyssnar jag på den svenska verisionen av Rents: Without you. Den vackraste kärleksvisan någonsin! Allt känns så jävla bra idag!


I brevet står det om tider för upprop den 25e. Knappt två veckor kvar. Där står också om de tre programmen som kommer att jobba ihop lite under dehär tre åren. Informativa illustratörer, rumsliga gestaltare och så vi textdesigners.


För er som undrar vad jag kommer att göra så tänkte jag skriva ner den lilla texten som fanns i mitt välkomstbrev. Den förklarar det rätt bra.



Vad gör textdesigners??

Skriver mycket. Allt ifrån informationstexter till kåserier och reklamslogans. Däremellean läses kurser i grafisk form och webproduktion. Vi lär oss hur man presenterar informativa texter med ett bra innehåll och en god form. 



 Kanske kommer jag efter dehär tre åren att kunna göra min blogg något snyggare? :) Vi får se men det är bra spännande, det ska gudarna veta!


I brevet står också om de två rookieveckorna som kommer att inleda min studietid. Sittningar och aktiviteter om vartannat. Sju helsike va skoj det kommer att bli!



Nu ska jag bara krångla med CSN för studielånet. Jag fattar ingenting. Ska läsa igenom det brevet åxå snart så jag får iordning på det.



Nä ni nu ska denhär lyckomaddluren ta sig in i duschen och stoppa ner lite mat i magen. Vi hörs!


Over and out! 

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards