Direktlänk till inlägg 6 maj 2008

Tekniken saknas fan...

Av madeleine karlsson - 6 maj 2008 15:16

Nu har jag setat och målat hur länge som helst... Tillslut blir man blind liksom och ser inte vad man pysslar med. Det är då det är dax att ta en paus...

När man sedan kommer tillbaka har bilden fått ett nytt ansikte... Man ser vad som felar och kan korrigera det... oftast...

När jag är nästan klar så brukar jag fotografera bilden å glo på den i datorn.. haha det är där man ser hur fel saker och ting kan bli....


En bild som kanske ser okej ut på köksbordet ser absolut INTE okej ut i den granskande kameran som verkligen fångar alla färgskiftningar och missar... Varje penseldrag syns...


Bilden nedan är ett praktexempel... Till en början när jag skissade upp den  tyckte jag att bilden var helt okej och att den nog skulle bli rätt bra. När jag nu beslutade mig för att den var färdig så blev den ju inte alls bra. Vad hände med den högra kindens skuggning liksom?????? Ser helt sjukt ut...

Nåväl, jag är inte så bra på att måla med vattenfärg och det är svårt för det kräver en hel del planerande... Men om man inte övar så kan man ju heller inte bli bra... :)

En grej till jag märkt är att det är sjukt mycket svårare att måla på ett stort block, denhär bilden är målad på papper som är 30 * 47 cm, alltså ett A3. Det är vääääldigt mycket vitt papper att fylla ut och med vattenfärger är det svårt att få jämna konturer. Ett vanligt A4 är mycket lättare att kladda på. :P 


Nä jag tänker fortsätta måla och öva för det är skitroligt om än väldigt klurigt och svårt... Kanske blir det en bra bild nån gång i framtiden... ;) 


Jag ska nog önska mig en kurs i måleri/teckning när jag fyller år! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards