Alla inlägg den 8 maj 2008

Av madeleine karlsson - 8 maj 2008 20:37

Läste en artikel idag om dethär med hjälmar...

Lagen säger att tom det att man är 15 år så måste man ha hjälm på sig när man cyklar.

Jag hoppas för allt i världen att åldersgränsen stannar där för jag kommer aldrig i hela mitt liv någonsin ever igen att ta på mig en hjälm.

Alltså för det första så är det ju sjukt obekvämt med den stela rämmen under hakan som antingen alltid sitter alldeles för löst eller alldeles för hårt. Skavsår under hakan hör till vardagen liksom...


För det andra så sitter den ju aldrig där den ska, den åker fram och tillbaka på huvudet på grund av den "smidiga" rämmen. På grund av detta huvudskavande så har man en icke existerande frisyr när man har nått målet som man skulle cykla till. Eftersom man då vet att frisyren blir förstörd så känns det alltså väldans onödigt att ens engagera sig i hårets färg och form innan man far iväg... Med andra ord så ska man gå runt å vara hårful jämnt. Det funkar ju inte såklart...


För det tredje så är en hjälm faktiskt fruktansvärt opraktisk att bära med sig efter det att man cyklat dit man ska. Jamenar om jag tar på mig hjälmen för att cykla ner till stan, vart ska jag göra av den sedan? Låsa fast den på cykeln är ju ingen ide för då har någon snott den (Kanske även cykeln) när man kommer tillbaka. Ska man gömma den lite fint under tröjan och låtsas som om man är gravid kanske? Eller ska man helt enkelt göra om den till en fin liten handväska att lägga plånbok och diverse annat i? Nä allvarligt, en hjälm skapar stora problem...


För det fjärde så är hjälmar faktiskt inte ett dugg snygga såvida man inte är skejtare och har en egendesignad snygg skejtarhjälm på skallen. För barn finns det helt okej modeller som ser lite tuffa eller prinsessaktiga ut (Ja, barn ska ha hjälm på sig.)men för oss vuxna finns faktiskt ingen vidare snygg modell. Färgerna är tråkiga och designen fruktansvärd.


Något som då är bra med denhär skalleskalbaggen är ju förståss att den skydar mot huvudskaddor om man skulle råka ramla av eller krocka med sin cykel... Det är nog fasen den enda fördelen med dethär påhittet. Kommer ni på fler fördelar än detta som överväger nakdelarna jag nyss räknat upp så är ni välkomna att höra av er med dessa... Den som lyckas kan jag nästan lova att jag isåfall kommer att inhandla en hjälm och faktiskt ha den på mig....

Eller inte! :P 



Jag vägrar hjälm!!! 

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards