Direktlänk till inlägg 20 maj 2007

Trolla

Av madeleine karlsson - 20 maj 2007 23:39

Jag har hört från flera håll att jag låter så himmelens dyster i min blogg...


Nu tänkte jag reda ut detta. :)


Jag skriver bara det som far fram genom min hjärna. Oftast så e det dystra saker jag tänker på men för det så betyder det inte att jag är en dyster och grå person. Jag är bara en sån som tänker väldigt mycket. Grubblar, funderar, vrider och vänder på tankar och rensar i alla vrår av frågor utan svar. 

Oftast så skriver jag om saker jag upplevt, vill uppleva, berör, saknar, känner eller helt enkelt hittar på... 

Allt som jag skriver är inte jag. Allt jag skriver är inte riktigt. Allt jag skriver är bara tankar som formar sig i ord. Ord som blir historier

Att skriva är som terapi och trolleri för mig. 

Jag kan rensa mina tankar, ta bort sånt som är onödigt och sätta dit sådant som är viktigt.

Jag kan göra en bra upplevelse till något ledsamt och tvärtom. Trolla dit personer som inte finns och göra dem levande. Flytta handlingen från den egentliga platsen till någon annan. 

På så vis behöver jag inte bli alltför personlig fastän jag skriver om något som verkligen berör mig. Ingen vet ändå vad som är på riktigt och vad som inte är det. 


Jag kan trolla fram vad jag vill med ord. Jag kan skapa en egen värd, egna karaktärer, andras känslor och andras liv.

Det är det som fascinerar mig med ord. Med vårt språk. Vår skrift. Alla som vill har förmågan att skapa. Fantisera. Trolla.



Keep on trolling folks!!! 





 
 
Ingen bild

Firehand

21 maj 2007 01:06

Det var djupa tankar och funderingar har. Oftas då man tänker så finner man inget svar. Många frågor och få svar. Man önskar ibland att få träffa en som är allvetare, som kan svaret på det. Våra tankar och skrivsätt kan vi skapa en bild av det vi vill. Men att få dem att fungera i verklighet är svårt. Det är inte verklighet som vi har tänkt. Men att skriva, får ändå får oss att tänka till! :D

 
Ingen bild

Robin

22 maj 2007 13:24

Bättre att leva i nuet än att ödsla tid i fantasivärldar. Förlorad tid kommer aldrig tillbaka. Här och nu.

 
Anna

Anna

22 maj 2007 20:51

Jag tycker det är befriande att du låter tankar, känslor och ord fara i väg och landa i din blogg. Fortsätt med det!Sen är det klart att man inte får glömma verkligheten för det, men jag tror absolut inte det är så i ditt fall. jag tycker det är mysigt att läsa vad du skriver. även om det kan verka dystert ibland, så läser man mellan raderna att du är en positiv person, å det är väl det som är meningen gissar jag! Att man är positiv menar jag!

Å du, du MÅSTE se Sagan om ringen triologin. Den är UNDERBAR! tror inte du inser vad du missat. Eller ännu hellre:Läs böckerna!!

Ha det bäst!
/Anna

http://anna-panna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards