Alla inlägg den 20 maj 2007

Av madeleine karlsson - 20 maj 2007 23:39

Jag har hört från flera håll att jag låter så himmelens dyster i min blogg...


Nu tänkte jag reda ut detta. :)


Jag skriver bara det som far fram genom min hjärna. Oftast så e det dystra saker jag tänker på men för det så betyder det inte att jag är en dyster och grå person. Jag är bara en sån som tänker väldigt mycket. Grubblar, funderar, vrider och vänder på tankar och rensar i alla vrår av frågor utan svar. 

Oftast så skriver jag om saker jag upplevt, vill uppleva, berör, saknar, känner eller helt enkelt hittar på... 

Allt som jag skriver är inte jag. Allt jag skriver är inte riktigt. Allt jag skriver är bara tankar som formar sig i ord. Ord som blir historier

Att skriva är som terapi och trolleri för mig. 

Jag kan rensa mina tankar, ta bort sånt som är onödigt och sätta dit sådant som är viktigt.

Jag kan göra en bra upplevelse till något ledsamt och tvärtom. Trolla dit personer som inte finns och göra dem levande. Flytta handlingen från den egentliga platsen till någon annan. 

På så vis behöver jag inte bli alltför personlig fastän jag skriver om något som verkligen berör mig. Ingen vet ändå vad som är på riktigt och vad som inte är det. 


Jag kan trolla fram vad jag vill med ord. Jag kan skapa en egen värd, egna karaktärer, andras känslor och andras liv.

Det är det som fascinerar mig med ord. Med vårt språk. Vår skrift. Alla som vill har förmågan att skapa. Fantisera. Trolla.



Keep on trolling folks!!! 





Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards