Alla inlägg den 24 maj 2007

Av madeleine karlsson - 24 maj 2007 22:16

Ögon blå som tåras utan anledning.

Gamla sår som läks så sakta.

Ska klara det!

Någons tassande fotsteg, en kyss på kinden.

Ett leende som svar i någons sömn.

Lungor som fylls av den friska morgonluften. 

Kvitter från en gren högt ovan.

Ett skrapat knä mot asfalten.

Brustet tonårshjärta. 

Allt går att laga.

Trädens sus, trafikens brus.

Förvirrade själar på gator och torg.

För mycket att välja bland... 

Bilköer. 

Någons trisskrap på tv, fel person som vann igen.

Ingen legitimation i systembolagskassan. 

*suck*

Gammal tant med tusen rabattkuponger framför dig i mataffären.

Klåda mellan tårna, fotsvamp, igen.

Räkningar.

Middag med vännerna.

För myket vin.

Ledig helg, för mycket att göra. 

Klassåterträff, vem har blivit tjock, vem har bildat familj, minns någon dig?

Uppsägning.

Arbetsförmedlingen.

Tidsbrist.

Sömnbrist.

Mormor till akuten, bruten lårbenshals.

Tid bokad hos frisören, glömde gå dit. 

Tandläkarbesök, skiter i att gå dit.

Blinddate.

Allt ska nog gå bra.

Blombud vid din dörr, fel dörr.

Typiskt.

Dödsbud.

Begravning, tårar, återhämtning.

Lönehelg, nya kläder, nya skor.

Mysfredag med barnen, godis och läsk.

Spill på den nyss kemtvättade mattan. 

Semester. 

Grillkvällar.

Kvällsdopp, frukost på verandan.

Sista lediga söndagen.

ÅNGEST



Det är inte lätt att vara människa! 









Av madeleine karlsson - 24 maj 2007 15:04

Du är så suddig nu.

Snart syns du inte alls. Inte ens på nära håll.

Jag känner mig fri nu.

Har du släppt taget om mig?


Sätter mig ner i ett soligt hörn, drar upp knäna under hakan. Ler.

Jag känner mig nöjd med så mycket.

Jag känner mig nöjd över mitt val.

Jag känner mig nöjd över mitt mod.

Jag känner mig nöjd över migsjälv.


Det finns så många runtomkring mig som betyder så mkt! Ni vet vilka ni är! Jag tycker så mycket om er alla!!


Idag är en helt underbar dag! Jag har inte mått såhär bra på evigheter... Jag går runt och ler fånigt, precis som skulle jag vara kär och vill bara skratta högt och ljudligt! Jag mår BRA!! WOHOOOOOOOOOO!!!!








Av madeleine karlsson - 24 maj 2007 14:44

Härmed är "Tuffs" avslöjad! Muahahahaha...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards