Alla inlägg den 22 maj 2007

Av madeleine karlsson - 22 maj 2007 23:31

Jag är minsann världsmästare på att bygga korthus!!

Av madeleine karlsson - 22 maj 2007 15:02

Det finns många olika sorters samtal...

Viktiga, djupa, roliga, skojfriska, allvarliga, läskiga, nödvändiga osv


Ibland är man i behov av att föra ett samtal med någon, tala om saker som berör en och om saker som inte vill lämna en ifred. Ibland är man okså i behov av att känna sig förstådd. Att tala med någon om något som personen ifråga verkligen förstår.

Ibland är man också i behov av respons. Att känna att det man bestämt sig för är det rätta. Att höra att man inte gjort fel. Valt rätt väg att fortsätta framåt på.

Samtal är vikitga.

Samtal är ibland svåra och jobbiga.

Samtal kan också vara väldigt befriande.


Igår hade jag ett sådant samtal. 

Ett långt befriande bra samtal med en av mina bästa vänner.

Det var så längesedan jag hade ett sådant..

Vi pratade om ditten och datten, om livet, om svåra saker, om lätta saker, om framtiden, om nuet...

Jag vet inte riktigt om vi kom fram till några svar men det var skönt att få gå igenom en massa saker med någon som lyssnar och förstår.  

Vips så var klockan någon gång efter ett... Vart hade all tid tagit vägen? Den hade tydligen försvunnit bland alla orden och meningarna och skratten... 

Det var en bra kväll :)

Tack M!!!






Av madeleine karlsson - 22 maj 2007 13:38

Jag öppnar försiktigt dörren...

Kikar in där igenom dörrspringan, där blinkar och lyser det...

Små orangea lampor mot en blänkande silvrig bakgrund. Vilken ljuvlig syn.

Aldrig har jag blivit så väl mottagen i tvättstugan.

Där står den, den nya fina tvättmaskinen.

Som jag har väntat!

Den är så fin och så ny att jag nästan har lust att fälla en liten men välment tår.

Den glänser så till den grad (om man jämför med den gamla) att jag hade behövt solglasögon för att skydda mina blå mot blänket som träffar mitt i prick.

Jag tar några steg framåt, kan knappt tro att det är sant...

Äntligen, efter tre år med en värdelöst grå trist fyrkant på en ännu gråare å tristare cementgrund så har det hänt.

En ny maskin!

Jag går ännu lite närmre och känner på det metalliska skalet. Får sedan syn på alla knapparna...

Hur i helsike gör man med denhär?

Den förra maskinen hade ett vrede och en knapp, på detta nya lilla ljuvliga monster sitter det minst ett tjugotal knappar...

Ovanpå blänket ligger en beskrivning... bäst att läsa bruksanvisningen så att odjuret inte går och blir sjukt, sväljer en strumpa eller går sönder någonstans så att vi måste fara till farbror doktorn.

Efter att ha läst på två gånger så stoppar jag in tvätten i odjurets tomma mage och stänger den nya fina blanka glasluckan.

När jag vänder mig om så får jag syn på något...

Där står den i skamvrån, den gamla maskinen. Den ser ännu gråare ut där den står i hörnet, isärplockad och säkerligen väldigt ledsen. Jag går fram till den och klappar den lite, säger sedan att du har nog levt på övertid du gamle vän...

Är det inte ett litet leende jag skymtar i den gamle maskinens trumma?

Han är nog glad att bli borttagen därifrån, så många svordomar som han fått höra. Åtminstone från mig. Alla onda tankar jag tänkt om honom skall han nu slippa! Må han återvinnas på bästa möjliga sätt!

Den nya maskinen kommer att älskas av oss alla som tvättar i tvättstugan. Ingen tvekan om saken. Den gamla maskinen var verkligen värdelös... Men jag kommer att sakna dig du gamle vän!!!!

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards