Alla inlägg den 8 maj 2007

Av madeleine karlsson - 8 maj 2007 21:50

Du är den dumdristige kraken som vi alla sympatiserar.

Vi går där, den ene framför den andre.

Så lite får oss så nöjda.

Du avböjer enkelt minsta vink. Kan klarar det själv.

Du förlöjligar och hånar de som springer runt dina anklar.

De som faller för grupptryck.


Enstöringar i flertal sätter griller i huvudet.

Kan man vara ensam när man är fler? 

Du tänker över alla under.

Förundrad över mirakel.

Du ger en hemlös en krona och tänker dit honom i ett annat sammanhang.

Du säger det är tanken som räknas. 


Skit i andra och sköt dig själv är mottot för varje slav.

Du går omkring i själveblåtenhet med solglasögon på.

Du vill slippa beblandas med avgrunden.

Ytligheten är din och du älskar den.

Insidan är aldrig använd.

Nya ting är det som lockar mest.


Yttrandefriheten är flitigt använd med hjälp av flertalet lexikon.

Du snavar ibland på orden. 

Du knyter upp problemen med bortförklaringar.

Allt straffar sigsjälvt.

Man märker såsmåningom att det som var rätt blev fel.

Felfri är det ingen som är. 






Av madeleine karlsson - 8 maj 2007 12:59


Michael jacksons verision av charlie chaplins smile strömmar ur högtalarna... 

Jag är glad idag! 

Alla löven vinkar åt mig därute i solskenet. Jag vinkar tillbaka, fast bara med ögonfransarna... skulle ju se dumt ut annars...



Jag kom på en grej nyss.... Jag har ett rosa hjärta i mitt fönster som jag fått av Anna en gång i tiden (i reserv ifall mitt eget någon gång skulle gå sönder)... När man står ovanför det så ser det ju naturligtvis ut som ett hjärta men sitter man såhär på håll från sidan precis i höjd med fönsterbläcket där jag placerat det så liknar det en droppe... Mmm det e lite så det är... Kärlek leder till tårar...


Men idag så skiter jag i det!!!

Jag ska fortsätta vara glad hela dagen.

För idag så är jag världens bästaste maddlur!!!! 




Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards