Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

Äckel!

Av madeleine karlsson - 18 maj 2011 12:29

Jag har inte duschat sedan i förrgår. Mitt hår är äckligt och den blonda utväxten gör att det ser ut som om jag inte tvättat det på minst en månad. Men det har jag.


Under armarna börjar jag väl snart kunna fläta håret och ögonbrynen ska vi inte tala om. Jag är helt enkelt ett äckel! Det är vad det här examensarbetet har förvandlat mig till. Jag finner ingen mening i att duscha, klä mig i något rart, sminka mig å piffa till håret när jag ändå inte har tid eller ens tar mig ut ur mitt fort. Jag sitter klädd i linne och trosor omringad av böcker, oändliga högar med papper, resultat, mer böcker, mappar, block...


Och jag känner mig så äcklig!


Mest tycker jag synd om korvbullen som kommer hem till något så eländigt efter en dag på jobbet. Jag har inte ens lagat mat. Jag har köpt korvar å potatissallad och grönsaker så att jag ska slippa laga mat. Hör ni vad det är jag säger??? Det här är ju helt sjukt! Nu sitter jag och suger i mig en chokladshake från Allévo för att jag inte vill laga mat. Det gör mig stressad. Det känns som om värdefull tid går åt till sådana triviala saker när den borde läggas på det viktigaste just nu. Examensarbetet!


Ska jag vara helt ärlig så är jag så jävla trött på att sitta instängd här och ruttna bort, brottas med sina tankar och det här med om man gör rätt eller fel. Grotta ner sig i böcker om det ena och det andra som man inte förstår sig på. Jag vill aldrig mer skriva ett examensarbete!


Idag har jag i alla fall dammsugit, tvättat av lite på köksbänken och i diskhon, tvättat överkastet som jag naturligtvis färgade ner med svart bläck när jag hade träsmak i röven och lade mig på sängen för att skriva istället... (Färgfläcken blev för övrigt värre av att tvättas) Min plan är också att färga håret och noppa ögonbrynen så att jag kanske ser ut som en människa igen när korvbullen kommer hem. Jag ska nog duscha också! Jag är värd det. Hahaha herregud!

Å sedan har vi middagen? Det blir rester från igår, korv och potatissallad. Mums....


Ja, ungefär så här ser mitt liv ut tills jag är färdig. Förhoppningsvis är det snart för jag orkar inte mer. Man blir knäpp, galen och alldeles äcklig!


Ja, ni ser ju själva, vilket äckel hon har förvandlats till!

 
 
Systeryster

Systeryster

18 maj 2011 20:00

Hahahaha jag ramlar av stolen av skratt! Åh vi är i samma sits du å jag just nu. Texten kunde likagärna ha handlat om mig :P
Kram!

http://milja.devote.se

madeleine karlsson

18 maj 2011 21:28

Skönt att höra att jag inte är ensam... :P

 
Lina

Lina

19 maj 2011 11:45

sv: ja Adele är underbar :)

Haha lär ju vara värt sunket för att få en examen. Så sunkig är jag varje dag men det är bara för att man går hemma :P

http://rocktroll.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards