Alla inlägg den 17 maj 2011

LIX

Av madeleine karlsson - 17 maj 2011 13:05

Här sitter jag igen, instängd i lägenheten, placerad framför datorn och försöker att mjukstarta igång mig själv. Jag har kommit fram till att jag inte är bra på att plugga på förmiddagarna. Jag brukar komma igång framåt två eller tre på eftermiddagen. Det spelar ingen roll att jag har tusen saker att skriva, det kommer inget ur mig förrän jag tagit hand om disken, tvättat en maskin tvätt, tittat lite på morgon-tv, lyssnat på musik en stund, ätit något och druckit kaffe. Jag måste liksom fixa allt det där andra som pockar på uppmärksamhet här hemma.


Men nu så tror jag att det börjar arta sig. Jag undersökte nyss LIX-värdet på utvalda delar av originalrutinen samt min mer lättlästa version och kom fram till intressanta saker. Originalet är mer svårläst än min version och det känns ju skönt. Skönt att kunna påvisa det även genom andra metoder än att personalen läst igenom dem och kommit med synpunkter som stämmer överrens med min teori.



Vill du räkna ut LIX-värdet på någon text så gör du det HÄR. Det är inte bara roligt, det är intressant också!

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards