Alla inlägg den 25 maj 2011

Av madeleine karlsson - 25 maj 2011 17:09

Okej, Madde, nästa gång du liksom oroar dig över något, typ känner dig stressad inför en viktig inlämning ett visst datum så kanske du borde kolla upp:

1. Hur många dagar månaden du befinner dig i har.

2. Vilket datum inlämningen skall ske.


Den 1:a är ju på Onsdag och inte på Måndag. Denna överraskning gav mig helt plötsligt två dagar extra. Nu kanske jag hinner köpa färg till mammas å pappas skrivare så att jag kan skriva ut... *pust*


Kom ihåg det!

Av madeleine karlsson - 25 maj 2011 12:02

Efter en jävla massa slit, ångest och sådant så har jag äntligen skickat iväg hela mitt examensarbete (så som det är nu) samt fem bilagor till min handledare.


Det är nu upp till honom att bestämma om jag går upp för examination eller inte. Jag är fruktansvärt nervös samtidigt som jag känner mig ganska nöjd över det arbete jag åstadkommit. Det återstår givetvis lite finputsning och sådana saker då arbetet inte behöver vara i sin slutgiltiga form förrän på Måndag då vi lämnar in det för opponering.


Tänk att resten egentligen inte hänger på mig nu, utan på handledaren. Vad gör jag om det inte är godkänt? Det känns inte som att jag kan göra så mycket mer på arbetet just nu förrän imorgon då jag och resten av min handledargrupp får veta om vi går upp för examination eller inte. Då ska vi i gruppen byta arbeten igen och se  om det finns fle och brister som vi kan rätta till. Det är alltid skönt att låta någon annan se över ens arbete. Just nu vet jag knappt vad jag skrivit, i vilken ordning eller om allt ens behöver finnas med...


Om det var grötigt i huvudet för någon vecka sedan så är det inget emot hur det känns nu. Allt står liksom på spel...


Nåja, jag tänker nog ta resten av dagen ledigt från examensarbetet och göra något helt annat. Det behöver jag. Dessutom kan jag återkomma till arbetet imorgon med lite mer observerande ögon. Det gäller att inget är felaktigt.


Jag är livrädd för att jag ska ha missat något eller helt missuppfattat något annat. LIVRÄDD! Men jag antar att vi alla, som lämnar in vår lilla bebis för analysering, känner likadant. Jag är troligtvis nte ensam.


Imorgon har vi avslutningsmiddag. Jag förstår ingenting. Va? Redan? Nu? Vad ska jag ha på mig? När ska jag åka till Eskilstuna för att vara där i tid och hur ska jag hinna jobba med det som återstår i arbetet innan måndag? Det är så många frågor... och så få svar...


Igår kunde jag itne sova för att jag låg och funderade på hur jag skulle göra med utskriften. På måndag ska jag lämna in två utskrifter av mitt examensarbete, i färg. Men hallåååå??? Vart ska jag skriva ut? Och när? Jag skulle kunnat göra det när jag ska hem på kalas hos mamma och pappa på söndag men de har ju ingen färg i skrivaren. Den tog ju slut när jag var där sist, den där vidriga fredagen...

Jag tror faktiskt att jag måste ringa någon av mina föräldrar och be dem fixa färg för annars vet jag inte vart jag ska skriva ut den. Skolan funkar ju inte för där ska alla skriva ut samtidigt och det blir ALLTID problem med deras skrivare så det törs jag banne mig inte.


Nä, jag ska väl ringa då... Hej sålänge gott folk och håll tummar och tår för att jag går upp för examination!

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards