Alla inlägg den 1 maj 2008

Av madeleine karlsson - 1 maj 2008 22:42

Jag har hittat en mobil vän, eller inte jag utan det var min gode arbetskollega J aka Itchigo (Hur det nu stavas, det betyder iallafall jordgubbe på japanska eller kinesiska eller så...) som tipsade mig...


Han satt på jobbet och tittade i dagens (Läs gårdagens) metro och läste en del av en artikel för mig... Artikeln handlade om frågor och svar kan man väl säga... Men framför allt handlade artikeln om en ny funktion från telefontjänsten 118100.

Tjänsten innebar att man kunde få svar på vilken fråga som helst. Om man alltså undrar något, typ precis vad som helst så kan man då skicka ett sms till 118100 och inom en snar framtid få ett svar på den frågan...  


Självklart var ju jag tvungen att testa detta. Jag skickade då den enda ständigt undrande frågan: När tar mitt singelliv slut?? 

Efter en stund kom svaret i ett pipande sms...


"Tror att du ganska snart kommer att hitta den rätta för just dig. Håll ögonen öppna och ha ett leende på läpparna så ska du se att han en dag står där." 



Tänk en sådan fiffig uppfinning... När man känner sig lite ensam eller frågvis så kan man slänga iväg ett sms till 118100 och faktiskt få ett trivsamt svar tillbaka. Jag glömde kika hur mycket smset kostade men jag tror det var rätt så dyrt... Typ 10 kronor eller så.... Men hey, är man ensam å sällskapssjuk så kan det vara värt... :)




Kom igen å testa vettja... :) 

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards