Alla inlägg den 26 maj 2008

Av madeleine karlsson - 26 maj 2008 22:15

Hon blottade den bleka nacken och stängde ögonen. Det var över nu, hon kände det.

Hon knäppte sina händer som för att be en sista bön och kröp ihop till ingenting.


Ögonblicket blev en evighet som aldrig hände.


Knäna skakade och fötterna hade domnat bort någonstans där nere under hennes kroppstyngd. Försiktigt öppnade hon det ena ögat, när ingenting hände öppnade hon även det andra. Hon kisade mot solnedgången och vågade först nu röra sitt huvud. Stelt. Hur länge hade hon setat så? Klockan på hennes arm hade stannat, 18.46. 


Precis när hon börjat slappna av flåsade något henne bakom örat. Håren på armarna ställde sig upp trots värmen. Man ska aldrig ta något för givet. 


Ögonblicket därpå, en sval klibbig hand på axeln... Rysningar längs ryggraden. Hela kroppen reagerade. Denna olust som fyllde lungorna och fick magen att vända sig var alldeles främmande. De långa fingrarna strök varsamt hennes varma kinder och tog ett hårt tag om hennes strupe.

Armarna fäktade vilt och någonstans långt därborta kunde hon se dedär blå ögonen som betydde så mycket. Ögonen som hon älskade mer än allt annat. De ropade på henne och lockade henne tillbaka till verkligheten. Hon kunde inte lämna dendär blicken ännu, inte nu. Inte förrän hon segrat över det som hotat henne och älskat det som älskade henne.



De blå så märkena i armvecken skulle alltid påminna henne om behovets fuktiga fingrar som kramade hennes hals... Hon hade lovat att aldrig mer återvända dit, till den världen utan honom.


Dödens rike fick vänta. 


  




Av madeleine karlsson - 26 maj 2008 12:41

Jag har nu hört av mig till bilddagboken flertalet ggr via mejl men jag får inget svar tillbaka. Jag saknar att fibbla med bilder och ha mig när jag inte har något annat att göra.

När man hade en bilddagbook hade man liksom ännu en anledning att gå ut och fototgrafera. Då hade man ett ställe där andra kunde ta del av ens bilder. Nu ligger mina dem bara i mappar i datorn och det är verkligen ingen som ser dem... :(


Varför kan inte bilddagboken svara på mina mejl och fixa mig ett nytt lösenord så att jag kan ha användning av sidan????? Dumma dumma bilddagboken!! 

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards