Alla inlägg den 9 maj 2008

Av madeleine karlsson - 9 maj 2008 22:13

Roligt att just en sketen fast livsviktig cykelhjälm kan leda till så mkt känslor... ;)

Av madeleine karlsson - 9 maj 2008 11:56

Efter en hårtvätt så kräver mitt hår en rejäl omgång av Mr Hårfön för att det över huvud taget ska hinna torka innan solen går ner.


Det betyder att min hårfön säkert används typ tio minuter om dagen varje dag. Nu tänker jag inte räkna ut hur många timmar, minuter och sekunder det blir om året för det har jag inte hjärna till... Men om nån annan har lust så varsågod...

Grejjen med hårfönar är att de tydligen inte är tillverkade för att kunna blåsa ett superburr torrt tio minuter om dagen i en evighet.

Jag har idag avverkat typ den femte eller sjätte hårfönen sedan jag flyttade hemifrån... Helt seriöst, ska de inte hålla längre än ett halvår??

Minns ni när jag skrev någon gång innan jul att min mamma och pappa så snällt hade köpt både en ny hårfön och en plattång till mig?? Det är nu den hårfönen jag dödat med mitt tjocka svarta blöta hår... :(  


Fönen har ett i ett par dagar lidit av samma symptom som den förra dödsdömda fönen led av... Andningen liksom avtar, febern ökar och i ett sista andetag så säger det bara "poff" och döden har slagit till...  Jag förstår inte varför det blir såhär jämnt. Jamenar en fön är en fön och den ska man ju föna med... Eller? Frågan är då bara, ska de inte hålla längre än fem månader?? Visserligen är denhär köpt i allehandaaffären Claes Ohlsson men jag tror inte att de är varken bättre eller sämre än en skitdyr fön från babyliss eller nåt annat märke.. De går nog sönder de också... Och eftersom att jag vet att jag typ "överanvänder" mina hårfönar så lägger jag ju definitivt inte ner femhundra spänn på en som jag vet kanske inte håller måttet.


Nää nu måste jag snarast få tag på pappsen så att han kan leta upp kvittot till mig så att jag kan åka ner och reklamera skiten. Jag kan tyvär inte leva utan en hårfön. Det går inte. Och hinner jag inte köpa mig en fön idag så köper jag en hjälm istället... Då kommer jag ändå alltid att se förjävlig ut i håret fram tills det att jag köper en ny fön. 



Om nån har en fön till övers så tveka inte att skicka den hem till mig. Hör av er till min mail så skickar jag min adress. Helt ärligt! Hårfönar får jag aldrig för många av!


maddlur@hotmail.com 


Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards