Alla inlägg den 28 februari 2013

Av madeleine karlsson - 28 februari 2013 19:43

 


Allt är förlåtet nu.


Var tvungen att återupprätta min heder, och för att inte deppa ihop i tron om att jag mist förmågan att baka så ställde jag till med lite kvällssysselsättning här hemma. Det blev både chokladsnitt med hackad mandel och kolakakor. Nej, jag har inte glömt bort hur man gör. De blev hur fina som helst.


Så nu tänkte jag, i väntan på att det ska komma någon och fika, sätta mig i soffan och avnjuta en kopp varm choklad och en kaka.



Av madeleine karlsson - 28 februari 2013 16:20

Jag längtar efter solvarma dagar och fågelkvitter, barmark och plirande ögon. Tänk, vilken dag som helst kan man sitta på balkongen med en kopp kaffe och lapa i sig sol. Vilken dag som helst kan man cykla till jobbet eller ta en promenad utan att bry sig om halkrisken. Snart kan vantarna och halsdukarna krypa tillbaka ner i byrålådan. Snart är hela världen grön och spirande. Snart, mycket snart börjar ögon rinna och näsor klia. Men vad gör väl det?

Ja nu är det åter hopp om livet, nu när våren står bakom hörnet och lurar.

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards