Direktlänk till inlägg 29 april 2014

Suck!

Av madeleine karlsson - 29 april 2014 17:27

Fick precis hem mina otroligt (dyra) efterlängtade hårprodukter och om man kanske skulle ta och skicka tillbaka dem kanske?

Blir så himla trött och irriterad, ledsen och arg. Jag är ju sjukskriven och vet inte riktigt hur det blir med den här ersättningen från försäkringskassan än. Men hur som helst så har ju det här året varit allt annat än bra ekonomiskt sett. Jag har varit både sjuk och sjukskriven i omgångar sedan i December. Det reaulterar i inte så feta löner om man säger så. Jag har försökt spara undan några kronor då och då för nu finns det ju någon annan som man vill köpa fina saker till, kläder, vagn och bilbarnstol bland alla andra grejer.

Precis när jag kom hem från eskilstuna efter den senaste blödningen så var det någon jubelidiot som stal min cykel här nere på gården. Jag använder min cykel JÄMT, jag älskar den och nu när jag var förbjuden att gå långa sträckor, bära tungt och ta det lugnt så var jag så glad att jag åtminstone hade den att rulla fram på och ställa varor i cykelkorgen. Icke! Grät stora krokodiltårar av ilska, vem stjäl en sjukskriven gravid kvinnas cykel?? Jävla idiot! Det kändes som ett hån!

Några dagar senare kom nästa lilla smäll, skatten! Har aldrig någonsin behövt betala tillbaka men i år...naturligtvis! Ja det är ju bara att betala liksom det fattar jag ju.

Idag kom en annan kul överraskning. A-kassan! Naturligtvis så stämmer inte antalet timmar från 2012 överrens trots att jag fyllde i allt så noggrannt jag bara kunde. Kommer nu att bli återbetalningsskyldig för de felaktiga timmarna. Ja jag förstår det också, att allt måste stämma och att det är pengar jag redan fått men det här med att allt detta kommer samtidigt nu när jag är sjukskriven, inte kan jobba och typ inte har något som kan kallas för ekonomi. Det gör mig ledsen. Så nu har jag setat här och grinat över mitt elände och förbannat den där jävla cykeltjuven för det är det som stör mig mest.

Jag hade tänkt köpa en ny cykel för mina sparade pengar men nu kan jag inte det för det är så himla mycket annat (ska till tandläkaren också, betala CSN-lånet och väntar på svar om ersättning från försäkringskassan. Kanske inte ens blir berättigad pengar, vad vet jag?). Om jag ändå hade haft cykeln! Känner mig nästan handikappad utan den och lat för att jag måste ta bilen när jag handlar osv.


Jävla skit det här! Så jävla dålig timing med allt! Ja, jag är en aning hormonell, trött och ledsen. Orkar inte med allt! Så jävla mycket krångel med myndigheter, papper, löner, tidrapporter och skit! Skulle inte förvåna mig om det är något fel med den där ansökan till försäkringskassan som jag höll på med i fem timmar här om dagen också! Att min orsak till sjukskrivningen inte godkänns så att jag blir helt utan pengar... Nä det skulle inte förvåna mig ett dugg!

De där dyra hårprodukterna känns ju inte lika roliga nu...

Hej livet, det är så här det är att leva va?

 
 
Ingen bild

Nathalie

29 april 2014 23:10

Jag lovar att allt vänder förr eller senare, njut av dina dyra super bra hårprodukter! Det är du värd, njut och unna dig själv det. Hoppas allt är bra annars och stort grattis till bebis :)

Tråkigt att vi tappat kontakten efter Koder och jag flyta isär men kämpa på Madde och detta fixar du!

Kram Nathalie

madeleine karlsson

30 april 2014 09:51

Tack Natalie!

Allt ordnar sig så småningom, är lite mycket just för tillfället bara men jag försöker tänka på det fina och ha det bra liksom.

Har tvättat håret nu. Haha det är skillnad på schampo å schampo om man säger så. Känns gött!

Ja det är trist men ibland är det så det blir... Vi hörs ju på fejjan ibland. :) Stort grattis till er också och den lille gossen! Så härligt med barn!!

Stor kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards