Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

Så var det dags att vänta igen...

Av madeleine karlsson - 14 juni 2010 13:12


Igår fick jag hem papper från kvinnokliniken i Eskilstuna. Det är dags för uppföljningsbesök och nytt cellprov... Men tydligen inte förrän i Augusti.

Problemet är ju att jag nu har flyttat. Jag kan ju inte åka hem på läkarbesök i Eskilstuna längre utan måste bli förflyttad hit till Enköping. Detta innebär således att jag måste försöka få tag på någon som kan hjälpa mig med detta.


I ungefär två timmar har jag nu setat och ringt både kvinnokliniken och barnmorskemottagningen här i Enköping utan att få prata med en enda människa! Det är bara telefonsvarare som talar om för mig att det är många som ringer nu och att de inte kan ta emot fler samtal, var god försök igen senare eller nästföljande dag. Jag blir tokig!! Tror de inte att man har annat för sig om dagarna än att sitta och ringa runt till diverse kliniker där man ändå inte får prata med någon? Jag förstår faktiskt inte varför inte alla ens ärenden följer med en när man flyttar? Nej istället måste man ringa runt till halva sverige för att försöka få tag i någon som kanske kan slussa en vidare till den som faktiskt har hand om ärendet...


Jag är så himmelskt trött på allt det här! Nu ska jag alltså vänta till Augusti för att få ta ett nytt cellprov, det är nästan på dagen exakt ett helt år sedan jag var på det första besöket. Jag ber till gudarna, eller vilka det nu är som har hand om saken, att jag är frisk nu! Jag orkar inte gå igenom den här persen en gång till! Det har varit fruktansvärt jobbigt. Den där operationen den gör jag bara inte om!!!


Nu tänker jag skita i allt det här för tillfället och ta mig ut på en joggingrunda/promenad istället!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards