Alla inlägg den 17 juli 2009

Av madeleine karlsson - 17 juli 2009 20:50


Jag har återupptäckt något som jag faktiskt älskar. Nämligen Jagged little pill!


Jag har lyssnat på den akustiska verisionen av detta fantastiska album i två dagar nu och undrar varför jag glömde bort det?? Jag älskade skivan när jag var yngre och bookleten (Hur det nu stavas??) är alldeles sönderbläddrad. Året var 1995 och jag var den enda av alla jag kände som lyssnade på Alanis Morissette! Jag tycker att hon är fantastisk och Jagged Little pill är en av de absolut bästa skivorna jag äger.


Jag börjar nästan fundera på om inte låten Your House är den bästa ballad som någonsin gjorts? Texten är fantastisk och sättet hon sjunger den på får en att nästan rysa...


En låt som ni MÅSTE lyssna på är Perfect, också från samma skiva. Så fruktansvärt bra. Jag är så glad att jag kom på att jag skulle lyssna på Alanis för nu när jag tänker efter så har jag saknat de här låtarna på nåt sätt!


Isn´t it ironic?






Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards