Direktlänk till inlägg 17 juni 2014

När tiden får gå litegrann...

Av madeleine karlsson - 17 juni 2014 00:42

Halva juni har gått. Inte klokt. Snart midsommar och därefter vänder det. Men det blir nog inte så mörkt i år har jag en känsla av. För precis när det ska bli som svartast och kallast så kommer vi att ha något annat här hemma som lyser upp. Jag längtar så jag blir tokig samtidigt som jag faktiskt vill att tiden ska passera lite mer långsamt. Jag tycker att det går alldeles på tok för fort just nu och vi har massor av saker som vi måste förbereda...

I dag var vi i alla fall på ett till ultraljud. Tillväxtultraljud. Det gick jättefort och bara de berörda delarna kollades upp. Bullen har växt fint. Växt ikapp sig själv kan man säga. Det är inte längre lika stora skillnader. Jag blev så oerhört glad och lättad! Bullen kommer att bli alldeles perfekt! Trots att undersökningen inte tog mer än kanske fem minuter och vi inte fick se så mycket annat än två finfina lårben och en oval huvudform så blev jag så stolt. Vår bebis!

Det är inte klokt vad den bökar omkring nu! Svårt att tänka på något annat när man hela tiden liksom blir avbruten av sparkar och kullerbyttor från den där lilla människan. Men det är bra, boxa på där inne så du blir stor och stark!

Jag kan inte låta bli att tänka på det som doktorn sade sist, att jag och bebis varit stressade. Kanske är det därför den inte vuxit i rätt takt? De senaste veckorna har jag känt mig betydligt mer lugn och tillfreds. Allt har ju ordnat sig och jag känner att jag fått vara i fred från allt på ett helt annat sätt. Kanske har det påverkat tillväxten nu? Vem vet?

På vägen hem stannade vi för att göra något roligt! Vi beställde Bullens första åkdon, barnvagnen! Jättekonstigt! Om lite mer än tre månader så ligger det en liten människa där i som vi ska ansvara för och fostra till en egen individ. Det är så sjukt att tänka på det. Vagnen var i alla fall jättefin och kommer nog passa oss perfekt! Längtar lite tills den kommer så man kan bädda iordning och övningsköra runt i lägenheten.

Nu däremot ska jag försöka söva både mig och Bullen. Det är allt annat än lungt där inne just nu... I morgon är det tisdag och jag hoppas på att få sova lite längre.

God natt du härliga lilla värld!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards