Direktlänk till inlägg 26 juni 2014

Att börja någonstans.

Av madeleine karlsson - 26 juni 2014 16:12

Har placerat mig på sängen en liten stund, tar en liten rast. Blir fort trött nu för tiden, alltså så där som att man vill lägga sig och sova en timme... Eller två.

Vi har börjat nu, börjat med den här förvandlingen. Sovrummet är ju snart inte längre bara mitt och korvbullens. Kanelbullen ska ju få plats också. Vi har en plan. En fin och bra plan som gör att vi kan bo kvar här hemma ett bra tag till. Jag tycker om att bo här och vill faktiskt inte gärna flytta till något större just nu. Tack vare vår klädkammare så kan vi nog få till en riktigt rar liten barnkammare.

För att få till det så krävs dock en rejäl utrensning, ett mindre snickarjobb och sedan tapetsering. Jag tänker mig nån fin barntapet i ljusa färger där inne. Just nu är det en helt värdelös och mörk "garderob" men får vi bara öppna upp väggen lite så kommer det här bli alldeles superduperfint. Jag längtar redan tills att allt är klart och jag kan få bädda den där lilla vaggan som jag själv legat i.

Igår flyttade korvbullen in skrivbord och datorer in i vardagsrummet. Där har vi nu "kontoret". Jag rensade bland papper och annat skräp som jag tydligen samlat på mig den senaste tiden. Det blev bra men sovrummet är knappast färdigt. Har rensat ur bokhyllan i dag, lagt böckerna i kartonger som ska upp på vinden. Såå jädra tråkigt! Nu är det en vägghylla och hela klädkammaren som ska rensas också. Sedan kan snickarpappan trolla lite med sågar, spik och lister.

Det är roligt att pyssla lite smått med det här. Det gör det ännu mer verkligt. Snart har vi en liten skrutt att ta hand om. Det är förresten full fart där inne i magen. Hela tiden. Det blir starkare puffar och knuffar för varje dag och det är alldeles underbart. Tänk att bebisen är så nära men ändå så långt bort. I morgon har vi gått 27 fulla veckor. Det är ju inte klokt! Det går rasande fort nu tycker jag. Rrrrrasaaaaande fort!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards