Alla inlägg den 8 november 2014

Av madeleine karlsson - 8 november 2014 23:21

Vår son är alldeles alldeles underbar, det är bara en enda "liiiiiiiiten" detalj som han skulle kunna bli bättre på. Han är nämligen näst intill omöjlig att söva, speciellt på kvällen.

Det spelar ingen roll vad man gör, han är hellre vaken. I detta nu försöker J få honom att sova i vaggan i sitt eget lilla krypin. Vi har redan försökt ungefär tre gånger. Vi proppar i honom mat, byter blöja, sjunger, vyssjar, är knäpptysta, lägger honom i nästet, lägger honom på bröstet, ammar, lägger honom i vagnen och kör med den, går runt i lägenheten, ger mera mat, napp, släcker lampa, tänder lampa, spelar vaggvisa osv osv.

Han är nästan sovandes när han ätit och/eller ammat men då är det ju det att han ska rapas och direkt så är han pigg som en mört. Slår upp de blå och tittar på en med en min som talar om att han definitivt inte tänker ligga och sova i något näste eller i en vagga för den delen. Men han tar gärna lite mera mat! Han kan somna vid bröstet och vi lyckas ofta flytta honom till den platsen där han då ska sova men efter ungefär en minut så börjar han vrida och vända på sig och till slut så vaknar han och då få man börja om igen. Det tar så lång tid från det att han ätit sig mätt och ska sova att han hinner bli hungrig igen och så där håller det på. En enda ond cirkel! Till slut är man så trött att man inte kan söva längre utan att riskera att somna själv.

Att söva eller sövas, det är frågan!

Nu ligger han tyst i vaggan och vi övervakar via babymonitorn. Vi har köpt en med många funktioner. Via en app kan vi se honom i mobilen, spela vaggvisor, prata till honom och en massa grejer! Praktiskt! Det enda är väl att jag knappt kan titta på den svartvita bilden för jag tror att det ska komma in en hand i bild eller att en skugga ska stå lutad över vår son eller något annat läskigt... Jag har nog sett för många skräckfilmer?

Ni ser ju vad läskigt det ser ut! Nu har han lugnat ner sig där inne så jag ska ta och mysa ner mig bredvid min man i soffan och tvångstitta på någon Starcraftmatch som J ser på på tvn. Jag kanske somnar...

Natti!

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards