Direktlänk till inlägg 6 april 2010

Cykelturer, spackel och tapeter!

Av madeleine karlsson - 6 april 2010 21:07


Jag kom ihåg kameran! En av mina bästa vänner. Här följer ett bildreportage:


 

Här har vi vår tjusiga ytterdörr fotad inifrån. Lägg märke till den oerhört smickrande grårandiga nittiotalstapeten!


 

Badrummet finns direkt till höger när man kommer in i lägenheten. Den är för tillfället målad i en skogsgrön nyans som klär det här badrummet alldeles ypperligt. Det lila och gula som står på hyllan är påskkort som vi fått i brevlådan från påskkärringarna som kvastade sig förbi vår lya.


 

Här är resten av badrummet, också kallat fikarummet, nämligen duschen!


Till vänster om badrummet och rakt fram från ytterdörren så har vi vardagsrummet. Just nu används det här rummet som ledningscentral och materialutrymme. (Sponsras av Coop Bygg)


 

Fortfarande vardagsrummet. Stolarna som står här skall sedan målas om i vitt och placeras i köket tillsammans med ett runt köksbord.


Här har vi vår fina utsikt från balkongen! Vädret var inte det bästa men man ser riktigt långt bort faktiskt...


 

Direkt väster om vardagsrummet så har vi köket. Där står korvbullen och målar fönster. Han är duktig han!


Här i köket skall det nog dukas långbord!?


 

Direkt från köket har vi ingången till sovrummet där elefantsnabeln,diskmaskinen och ugnen får vila lite innan de ska placeras in bland ikea-luckor och stommar.


 

Det här är min (eller ja, våran) walk in closet! Lyckan är stor!


 

Här kokas det berömda B(r)yggkaffet! Utan denna dryck skulle vi inte klara en dag. Tack gode gud för b(r)yggar`n!


Både i sovrummet och i vardagsrummet har vi sådana här pluttigt gulliga små fönster som släpper in sådnat där som man kallar ljus!


 

I hallen hänger Lillens måne och lyser upp vår dammiga lilla värld!


 

Det växer målarblommor i ett av vardagsrummets hörn!


 

Snickarevästen!


 

Tomma handskar, stol, skruvmejsel, en hink och dammsugaren.



Vi har nu arbetat med lägenheten en vecka. Vi har rivit ut allt som skall rivas ut, spacklat, putsat bort tapetskarvar, putsat lite till, dammsugit och sopat, tejpat fast papper på golvet, tapetserat hallen, målat taken och alla dörrkarmar och fönster, druckit så många koppar kaffe att det är omöjligt att räkna och köpt ungefär ett ton målar och snickeritillbehör så som tapeter, klister och färg. Jag har säkert missat något, ja just det, vi har burit och släpat en massa också! Kroppen får jobba när man renoverar och det är härligt tycker jag! Att lungorna har förvandlats till två cementklumpar efter min tapetputsning, det ger jag blanka fasen i! Det här är fruktansvärt roligt och det är spännande (japp där kom det igen) att se allt växa fram och bli något. Det återstår en hel del tapetsering, målning, golvläggning och ditsättning av kök så det dröjer lite innan allt är färdigt. Men vi jobbar på och utan korvbullens far så hade det nog inte gått så här smidigt! Det är rena lyxen att ha en snickare i familjen! Vad skulle vi göra utan B????




 
 
Anna

Anna

6 april 2010 21:50

Det där ser ju alldeles perfekt ut! Hoppas på en uppdatering för att se hur det går för er?! Och när det är klart en inbjudning kanske? ;) Eller nu var jag kanske fräck... haha!

http://annaekvall.blogspot.com

 
Ingen bild

jennie

7 april 2010 00:17

ska bli kul att få se resultatet av allt slit och det kommer bli super =)

 
Jenny

Jenny

8 april 2010 11:30

Hej! Tack för inlägget. Albin är en riktig sötnos =) Fin hemsida du har! /Jenny

http://jentanholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards