Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Vad är det som händer i min gamla hemstad??

Av madeleine karlsson - 22 april 2010 18:13


Jag fick nyss en chockerande och fruktansvärt hemsk nyhet!


Fantomen är död och tigrarna är borta.

Parken zoo har bestämt sig för att släppa taget om sina två största varumärken, de vita tigrarna och självaste Fantomen för att istället låta Kalle kunskap (Vem faan nu det är??) ta över rodret...


Jag undrar lite hur de tänkte här egentligen samtidigt som jag nog tycker att Parken Zoo om något behövde en rejälv makeover i form av både djur och aktiviteter. Fantomen har funnits i parken sedan evigheters evigheter och har nog alltid fyllt sitt syfte, dvs att skrämma, glädja, lära upp och uppmuntra barn i alla åldrar oavsett hur gammalmodig han är. Tigrarna, de vita vackra skapelserna, har alltid fascinerat mig med sina stora mjuka varma kroppar som på ett majestätiskt vis sveper förbi de tjocka glasskivorna som skiljer de från dess åskådare. Deras enorma tassar och stora gap som fångats i så många människors kameror och nu sitter bortglömda i hlt vanliga fotoalbum. Parken blir nog inte detsamma utan varken det ena eller det andra...


Å andra sidan så förändras ju allt, hela tiden, moderniseras, skapas om, förnyas. Så varför skall inte Parken Zoo även hänga med i den svängen? Det kan jag inte svara på det känns bara knasigt att de nu, på en gång, precis innan de ska öppna för sommaren avslöjar at de två största dragplåstrena nu inte finns mer och har ersatts av nån fjantig kanin som ingen över 3 år kommer tycka är rolig och absolut inte ett dugg spännande... Jag minns hur det var när de försökte bygga Lilla Annas och långa farbrorns land i en del av parken... Det fungerade inte alls och var inte speciellt intressant för någon över 5 år. Jag tror tyvär att samma sak kommer att hända nu. En kanin? Hur jäkla spännande är det på en skala?

Det är ju bra mycket häftigare att ha setat och varit modig i fantomens knä och fått en stämpel på handen och faktiskt besökt hans grotta där det finns en massa skatter... Dessutom tycker alla pappor at det är skitskoj!


Nåväl, jag säger väl lycka till till Parken Zoo och jag tänker nog aldrig mer gå dit. Inte betalar jag över 200 spänn för att få se en människa i kanindräkt...

 
 
Ingen bild

jennie

22 april 2010 18:59

håller med dig i allt! asså fantomen var ju en ascool grej för en när man var yngre, läskig va han. kan tänka mig att theodor kommer digga en kanin i sådär tre- fyra år sen kommer det vara blä och pasé. kan väl ta in djungelbokens figurer, passar ju faktiskt in med alla exotiska djur och det tror jag skulle funka fin fint ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards