Alla inlägg den 20 februari 2010

Av madeleine karlsson - 20 februari 2010 13:33


Jag har städat hela lägenheten nu. Dammsugit upp damm, torkat golvet och dammat. Det är nog sista gången jag tänker städa här...


Den 15e Mars kommer jag att bli en Enköpingsbo. Jag ska flytta in till min fina korvbulle tills vi hittar något större att bosätta oss i. Äntligen slipper jag att fara fram och tillbaka med rullväskan, äntligen slipper jag köpa mat som sedan ligger och ruttnar i kylskåpet, äntligen slipper jag den här mögellägenheten och äntligen äntligen, äntligen!


Saker ska kastas, ges bort, säljas eller vad vet jag... Det är inte så mycket som jag tänker ta med mig till Enköping. Sängen å en byrå kanske, eller nåt i den stilen... Å så alla mina saker då förstås.


Tänk att jag ska flytta!


Det pirrar lite i kroppen så där som det gjorde när man flyttade hemifrån. Det här är ett nytt kapitel, en ny början och det känns riktigt härligt. Jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva dagar som dessa... Tänk att jag hittade den finaste människan på jorden och att vi ska flytta ihop nu.


Det är kontigt.


Jag trodde liksom alltid att jag skulle bo här i Eskilstuna och se staden dö inifrån. Nu kommer jag bara att åka hit för att gå i skolan och hälsa på min fina familj och mina härliga vänner. Jag kommer inte att bo här. Mitt hem blir någon annan stans.


Det är mycket som måste fixas, så det är nog bäst att jag sätter igång nu...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards