Alla inlägg den 19 februari 2010

Av madeleine karlsson - 19 februari 2010 22:06


Ditt näpna lilla ansikte, så skärt och nytt. Din blick så sökande och dina andetag så snabba. Ett liv som nyss börjat.

 

Din lilla kropp som ömt bärs runt av de som älskar dig. Ditt gnyende läte och missnöjet i dina ansikstutryck. Ett liv som nyss börjat.

 

Lugnet som lägger sig till ro när du vaggats till sömns. Att vaggande somna i trygghetens famn. Ett liv som nyss börjat...

 

 

Igår upplevde jag både livet och döden. Ett nyfött litet barn höll jag i mina armar samma dag som jag tog farväl av min farmor.

Kontraster.

Igår såg jag både glädjen och sorgen. Lyckan hos ett par nyblivna föräldrar fick jag se samma dag som den värsta sorgen tog över min familj.

Kontraster.

Igår upplevde jag både värmen och kylan. Värmen från den minsta av människor och kylan från den som tagit sitt sista andetag.

Kontraster.

Igår fick jag se både framtiden och dåtiden. Det nya lilla livet som knappt börjat och det som precis tagit slut.

Kontraster.



Ditt släta vackra ansikte, så trött och fridfullt. Din blick är borta och dina andetag har tystnat. Ett liv som nyss tagit slut.

 

Din gamla kropp som burit runt på dem som älskar dig. Din tystnad och all välförtjänt frid i ditt ansiktsuttryck. Ett liv som nyss tagit slut.

 

Lugnet som lägger sig till ro när du äntligen fått somna in. Att äntligen få somna in i trygghetens famn. Ett liv som nyss tagit slut...

 

 

 

 


 

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards