Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

Kontraster

Av madeleine karlsson - 19 februari 2010 22:06


Ditt näpna lilla ansikte, så skärt och nytt. Din blick så sökande och dina andetag så snabba. Ett liv som nyss börjat.

 

Din lilla kropp som ömt bärs runt av de som älskar dig. Ditt gnyende läte och missnöjet i dina ansikstutryck. Ett liv som nyss börjat.

 

Lugnet som lägger sig till ro när du vaggats till sömns. Att vaggande somna i trygghetens famn. Ett liv som nyss börjat...

 

 

Igår upplevde jag både livet och döden. Ett nyfött litet barn höll jag i mina armar samma dag som jag tog farväl av min farmor.

Kontraster.

Igår såg jag både glädjen och sorgen. Lyckan hos ett par nyblivna föräldrar fick jag se samma dag som den värsta sorgen tog över min familj.

Kontraster.

Igår upplevde jag både värmen och kylan. Värmen från den minsta av människor och kylan från den som tagit sitt sista andetag.

Kontraster.

Igår fick jag se både framtiden och dåtiden. Det nya lilla livet som knappt börjat och det som precis tagit slut.

Kontraster.



Ditt släta vackra ansikte, så trött och fridfullt. Din blick är borta och dina andetag har tystnat. Ett liv som nyss tagit slut.

 

Din gamla kropp som burit runt på dem som älskar dig. Din tystnad och all välförtjänt frid i ditt ansiktsuttryck. Ett liv som nyss tagit slut.

 

Lugnet som lägger sig till ro när du äntligen fått somna in. Att äntligen få somna in i trygghetens famn. Ett liv som nyss tagit slut...

 

 

 

 


 

 
 
Helen

Helen

19 februari 2010 23:17

Jag beklagar sorgen =( Det är i dessa lägen som man behöver sina nära och kära allra mest..

Många kramar, Tänker på dig

http://www.helenjunttila.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards