Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

Siffror

Av madeleine karlsson - 27 mars 2012 23:00

Man skulle väl kunna säga att hela den här dagen har handlat om siffror på ett eller annat sätt. Ganska så intressant eftersom jag avskyr siffror. Förstår dem inte och har aldrig gjort. De bara finns där, symboliserar olika värden och längder...


Men idag får de nog symbolisera något annat. De får vara kärlek, värme, omtanke, stolthet och uppnåeliga mål.


För ett år sedan ungefär fick jag en gåva av min fina Korvbulle, en ring som jag själv skulle få välja ut, i examenspresent. Jag blev otroligt glad och livrädd. En ring. Vad ska den betyda? Jag har aldrig ägt en ring, än mindre haft någon på mig. Har för fula fingrar för det. Det tog ända tills idag att vänja mig vid tanken och faktiskt våga beställa en. Den är ljuvlig, glittrig och den betyder mycket för mig. Den betyder Korvbullen. När jag tittar på den så kommer jag att tänka på honom. Det är ingen förlovningsring, ingen vigselring utan en ring som är min första. Det känns skönt att den första ringen jag någonsin kommer att ha på mig är en gåva från den person som trängs bredvid hjärtat i min bröstkorg.


Gårdagens inlägg om tuttarna får också sin fortsättning idag. Jag besökte nämligen Lindex för att försöka hitta någon bättre passande BH och jag chansade när jag tog tre behåar som definitivt var mindre än de jag redan har. Innan jag började träna var omkretsstorleken på behån 95, nu har jag 85! Jaa, jag fick på mig en 85:a och jag kan inte ens tala om hur många år sedan det hände senast... Jag var tvungen att prova behåarna flera gånger för jag kunde inte tro mina små blå. Jag blev så fruktansvärt glad och jag har kämpat mig till en mindre storlek alldeles själv. Nu sitter tuttarna där de ska igen.


För att avsluta den här magnifika dagen så släppte Kent sin nya singel 999 på hemsidan. Jag har redan lyssnat flera gånger och de är fantastiska som vanligt. Precis som alltid så ligger det en hemmakänsla i låten, det är liksom Eskilstuna fast på ett nytt sätt. Min gamla hemstad fast ändå inte. Nytt och fräscht fast ändå så otroligt välbekant. Skönt helt enkelt, skönt och tryggt. Det ska bli oerhört spännande att få höra resten av skivan.


Jo, så här fin har min dag varit. Jag vill nästan inte att den ska ta slut. God natt



 








 
 
Ingen bild

J

9 april 2012 16:37

Ja, du ser tyvärr lite platt ut på bilderna :/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards