Alla inlägg den 5 juli 2014

Av madeleine karlsson - 5 juli 2014 16:32

Jag vill verkligen inte alls klaga nu när solen äntligen visar sig men det är väldigt varmt idag. Jag orkar mest bara sitta still och sukta efter mjukglass. Okej, jag har städat lite och hängt tvätt men mest varit stilla. Läst i boken "Att möta förlossningssmärtan" och inser att jag nog tänkt helt rätt och riktigt. Frågan är bara om jag lyckas med att slappna av när det väl gäller. Vi får se...

Ordningen är i det närmaste återställd här hemma efter garderobsflyttningen. Det blev väldigt bra men nu har jag så mycket plats över att det ser ut som om jag inte äger några kläder. Visserligen består min garderob just nu enbart av sådant jag faktiskt får på mig. Det andra ligger i en kartong på vinden. Tänker mig att jag säkert kommer att fylla på med lite nytt sedan när Bullen är ute.

Apropå att komma i saker, magen växer för varje dag men jag känner mig inte så begränsad av den som jag trodde att jag skulle göra. Däremot känner jag mig mer begränsad av de smärtor som uppstår här och där när jag gått, rört mig mycket utan att vila eller helt enkelt suttit still i samma position för länge. Mest känns det bak i svanken typ och mellan benen. Som om musklerna liksom får kramp, att det drar lite eller hur jag ska säga. Kan kännas på insidan av låren också och det gör ont i fogarna (antar jag) att speciellt lyfta upp höger ben typ när man ska ta på sig på underkroppen. Får nu mera stå och hålla i mig med vänster hand och luta lite åt det hållet samtidigt som jag liksom får "fiska" med byxorna och försöka få i foten i ena byxbenet utan att dra upp det så högt att det gör ont. Ja man får komma på olika avlastningstekniker allt eftersom. Man blir ganska påhittig minsann!

Vi har precis gått in i v29 nu förresten. Snart är det bara tio små veckor kvar. Hujedamej! Och ja, så här ser dagsformen ut...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards