Alla inlägg den 5 december 2007

Av madeleine karlsson - 5 december 2007 23:58

De vackra skrattar dig i ansiktet medans du grimaserar.

Det fastnar där, som ett grin över dina läppar.

Du känner fortfarande ingen lust, förbannade lustgas!!! 

Hjälpen kom aldrig och taggtråden skar djupare.

Ondska var en sak, smärta något annat.

Utsidan fylld av skavsår och ärr.

Stanken går aldrig ur, evighetslukter är dom värsta.... 

Tomma steg i tomma korridorer, nåt som inte stämmer. 

Ekot tystnade snabbare än vanligt, vanan ägde dig nu. 

I tystnadens oväsen ryms bara det viktigaste.

Hjärtslag, livets rytm i en liten burk.

Skuggan stal den bästa biten, gömde sig bakom ljuset.

Jag glömde bort dig utan att be om lov. 

Regnbågens skatt, de blåaste av ögon.

I havet där du svävar fritt tynger du ner mitt hjärta.

Plågsam värme, att andas är svårt.

Att vara som man föds, naken och ärlig blir svårt när man vänder på myntet.

Två sidor finns av allt, alla onda ting är tre.

Jag andas dig utan att fyllas av vördnad, du vördnar mig utan att andas. 










Av madeleine karlsson - 5 december 2007 12:25

Om inte jag vore den jag var så hade jag aldrig blivit sjuk. Om Inte jag hade astma så hade jag sluppit läkarräkningen på 507 kronor. Om inte läkarräkningen hade funnits så hade jag alltså varit frisk och då hade jag kunnat träna som vanligt. Om jag hade tränat som vanligt kanske jag hade blivit lite smalare. Om jag hade varit lite smalare så hade jag inte varit tjock. Om inte hårfönen hade gått sönder idag så hade jag iallafall haft en hel sak här hemma. Om inte plattången gick sönder, om inte cykeln gick sönder, om inte de förbannade skitskorna gick sönder, så skulle jag vara hel. Om inte saker gick sönder och kostade pengar skulle jag vara rik. Om jag vore rik kunde jag ha köpt nya saker när de gamla gick sönder.



Faan i helvete va irriterad jag är idag!!!!


:( 

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards