Direktlänk till inlägg 28 januari 2009

Nu får det räcka...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2009 12:54


Inatt somnade jag ungefär någon gång efter klockan tre... Jag låg där och vände och vred på mig och tänkte på det ena och det andra.

Jag har kommit fram till att det nog är min så kallade ekonomi som jag ligger och grubblar över. Pengar hit och pengar dit, allt kostar och saker går sönder.


Nu är mina skor trasiga, de så att säga läcker in en aning efter det härliga tövädret förra helgen... Aldrig har jag nog varit så blöt om fötterna som då... Jag förstår inte varför de inte kan tillverka något så när hållbara skor i dag. Det spelar ju ingen roll vilken sorts sko i vilken sorts prisklass man köper, nog faan läcker de alltid... Gummistövlar blir nog mitt nästa inköp. (Då kanske man kan ta sig ut lite mer i skogen också?)


Nä tröttsamt är det med dålig kvalité!

Nu har jag huvudvärk och är så trött att jag inte vet hur jag ska orka glo igenom och analysera en två och en halv timmar lång film (Pans labyrint) och skriva nästan klart om Fenrisulven på ett skräckigt vis... *suck*


Gick en promenad hem, trodde huvudvärken skulle släppa... Icke sade nicke. Då gick jag och handlade huvudvärkstabletter istället. Ska nog ta en nu, äta lite mat av något slag och sedan ge mig i kast med mina uppgifter.

Men innan jag gör något av det där så ska jag ge min kära sambo lite mat. Zorbaslarver (Hur det stavas har jag ingen aning om men man uttalar dem så) blir det idag. Han kommer kasta i sig maten har jag en känsla av... Som vanligt när det vankas nåt så fint å lyxigt som inhandlade feta larver...


Nåväl, jag har inte tid att sitta här och bubbla ur mig ord egentligen.

Nu får det räcka för nu.


Hej svejs!

 
 
Sandra

Sandra

28 januari 2009 15:04

Hej, jag hittade din blogg genom att googla på textdesign :) jag har länge tyckt att det låter som ett intressant program men skulle gärna vilja veta mer om det! om du är, eller vet ngn annan som är:), intresserad av att ge mig lite mer info så kontakta mig gärna på blue_crystal76@hotmail.com
ha det bra! //Sandra

http://corniz.blogg.se

 
Ingen bild

Anna

28 januari 2009 15:07

Fille! GÅ och lägg dig ögona böj!

 
emlinn

emlinn

28 januari 2009 16:32

Hatar pengar... eller en students eviga brist på dem iaf...

http://emlinn.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

28 januari 2009 22:36

Hoppas att allt löser sig till det bästa...kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards