Direktlänk till inlägg 23 oktober 2009

Sömnlös/Tanketung

Av madeleine karlsson - 23 oktober 2009 09:15


Jag kan inte sova. Jag vrider och vänder och snurrar runt.

Tankarna far åt höger och vänster, ska de aldrig sluta? Låt mig vara ifred, i alla fall en stund. Gå och göm er, gör något annat, hos någon annan. Jag bryr mig inte vilket, bara ni försvinner!!!

Jag är så trött.

Låt mig vila.

Det går bättre när jag är hos dig, när du ligger bredvid. När jag kan höra dina snusande andetag och känna din värme. När jag kan lämna de elaka tankarna hemma bland möglet och ta mig ut i världen, som en modig! Jag vet ju att jag kan och törs, det är bara bruset som stör. Tankarna från helvetet som gror bakom pannloben.

Jag vet inte vad jag tänker på egentligen. Någon som rotar, gör ont och skräms? Någon som berättar saker jag inte vill höra och låter mig gå hem med tårar i ögonvrårna? Någon som bara gör sitt jobb och längtar hem till familjen?

Jag vill vila.

Jag är så trött.

Vänta, lite till och lite till tills allt blir värre. Häng kvar, häng med, det är inte så farligt! Du klarar allt, det vet du ju. Det vet vi. Följ med i de hemska tankebanorna men låt dem inte segra och släpp för allt i världen inte ut dem när någon ser på. Låt bli och låt tiden ha sin gång. Du kan ändå inget göra. Inte nu. Och allt blir ju bra till slut?

Jag vill sova.

Jag är så fruktansvärt trött.


Jag tror att jag blir galen av det här. Jag kan inte sova. Allt jag ser är sprutor och läkarsaker och allt jag känner är den där isande smärtan någonstans i magtrakten. Tårna kniper och munnen formar grimaser och tanten i kontorsstolen säger : Det var allt för idag!, sträcker fram handen, hälsar och låter mig gå hem med alla tankarna och tårarna. Jag vet ju att det inte är något farligt men hela den här upplevelsen är hemsk. Det blev hemskare när jag kom hem, när jag tagit in allt. Kanske blev det en chock? Jag vet inte, allt jag vet är att min sömn inatt inte har existerat. Irritationen växer för varje timma som man ligger där och försöker tänka på annat... men återvänder i samma spår som man nyss försökt kliva av.

Alla säger, oroa dig inte! Och det finns inga lättare ord att säga eller några svårare ord att följa.


Allt blir ju bra, intalar jag mig. Det här är en vanlig åkomma. Det sade tanten i det dyra halsbandet och de vakna ögonen med rynkor runt...


 
 
emlinn

emlinn

24 oktober 2009 12:57

Förstår att du hellre är hos J och Ja.. Jag vill komma till Enköping o hälsa på er någon dag!!! O minst av allt vill jag komma över på en kopp te när du är i stan! Behöver verkligen miljöombyte o en heldag med fina du!! Hör av dig! Jag har ju inga nummer till nån så jag känner mig lite isolerad! :( Finns som sagt här om det är nåt!!! Stor kram!!

http://emlinn.blogg.se

 
Louise

Louise

27 oktober 2009 19:04

Hej igen,
nu kan jag ännu mer förstå hur du känner dig.
Har haft ont i magen ett tag o var hos gynekolog idag...
Jag har en 4 cm stor blodfylld cysta i äggstocken...
Skoj
Så nu ska jag prova nya p-piller som kanske kan få den att minska, efter 3 mån ska jag på återbesök.
Den är visserligen ofarlig, men bara känslan av att ha den där... usch
Ta hand om dig
Kramar

http://solros.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards