Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av madeleine karlsson - 18 augusti 2010 11:53

Tillbaka.

Något mörbultad men allt var bra. Det känns skönt och kanske kan jag nu få vara fri från dessa otrevliga besök i ett år... Vi får se.


Nu ska jag stoppa ner nåt i magen, det gick inte så bra förut... Sedan ska jag bara dricka te och läsa och ha det bra idag. Hej på er!

Av madeleine karlsson - 18 augusti 2010 08:52


Jag vill inte vakna idag. Jag är rädd och har ont i magen.

Jag vill inte äta frukost. Jag har svarta fjärilar och mardrömmar hängandes kvar i kroppen.


Och minnen. Minnen av människor som stjäl delar ur min kropp.

Smärta.


Jag vill vara frisk men tankarna tror att jag är sjuk. Att den nya människan på det nya sjukhuset skall hitta något annat som måste bort. Bort. Bort.

Kan inte vara säker, det kan komma olika bud. Visa olika saker. Vad ska man tro till slut?


Och så den där väntan. Att få veta resultatet. Om man är godkänd eller inte. Vänta.


Vad händer sedan då? Om allt inte är som det ska? Det är nog det som är värst. Jag vill inte göra om allt. Låta främmande människor skära bitar ur mitt mörker och sedan granska dem under ljuset  i ett mikroskop. Det äcklar mig.

Skulle vilja kräkas. Kräkas upp fjärilar, mardrömmar och smärtor. Lägga allt i en slemmig hög på golvet, trampa runt i det och skratta. Åt det.


Nu kan jag inte skratta. Inte förrän senare. Måste möta bödeln först.

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards