Alla inlägg den 20 augusti 2010

Av madeleine karlsson - 20 augusti 2010 16:38

Det händer inte ofta men ibland får jag kommentarer på mina inlägg som jag inte riktigt förstår varför någon orkat lägga ner energi på.

Nu blev det som så att någon som kallar sig "F" helt enkelt har valt att tolka min föregående text på ett negativt sätt och själv bestämma vad den egentligen betyder och/eller handlar om.


Det är så roligt med folk som alltid skall läsa ordagrant och ta allt på allvar.

Det är så roligt med folk som inte vet hur man läser mellan raderna.

Det är så roligt med folk som inte förstår något över huvud taget.

Det är så roligt med folk som kommenterar saker som de inte har läst mer än en gång.

Det är så roligt med folk som tror sig veta bättre än en själv.

Det är så roligt med folk som vräker ur sig ord utan att tänka efter innan.

Det är så roligt med folk som tror att allt som skrivs är sanning.

Det är så roligt med folk som blir lurade.

Det är så roligt med folk som inte vet något om ord och vad man kan göra med dem.


Ja, se det är så förbannat jävla kul med folk som inte kan glädja sig åt andras glädje, eller för den delen, inte ens förstår den.


Nej hörrni, jag har aldrig förstått poängen med att klanka ner/klaga på eller för den delen själv bestämma innehållet eller meningen med en text som man inte till fullo förstår. En text som man inte kan bestämma om den är "på riktigt" eller inte bör man således också låta bli att kommentera, såvida man inte har något positivt att säga om den...

Allt som jag skriver är inte utifrån mitt eget jagperspektiv och det här har jag klargjort många gånger förut. När jag skriver ordet "Jag" så är det inte alltid mig själv jag utgår ifrån... Det kan vara ett ord så gott som vilket annat, jag skulle ibland kunna använda ord som bil, stol eller kaffekanna istället för orden jag, du, ni osv.  Detta "jag" kan vara någon annan eller ingen alls eller jag själv. Vilket, är så klart inte alltid klart och tydligt men det är inte heller meningen. Jag vill skriva så att ingen förstår mig och det sker ganska ofta. Det är min blogg och i den skriver jag vad jag vill om vad jag vill och precis hur jag vill.


Därför tycker jag att sådana som "F" kan hålla sina åsikter för sig själv. Jag trivs jättebra i min nya stad och i min nya lägenhet med min korvbulle, jag älskar att bo här och jag känner mig tryggare än någonsin. Texten under har inte ett skit med mitt nuvarande liv att göra.


Ja, jag blir lite irriterad när människor kläcker ur sig "elaka" saker när de egentligen inte har en aning om vad det är de kläcker ur sig sakerna för. Läs en gång extra innan du kommenterar. Det är mitt råd till människor som dig.


Tack och hej

Av madeleine karlsson - 20 augusti 2010 11:19


Instängd. Bakom lås och bom. Att bo bakom lyckta dörrar hör väl till normen. När man är instängd.

Bland böcker och ord, meningar och måsten sitter jag. På en pall. Obekvämt men vackert.


Så nära men ändå så långt bort. Att längta ut hör väl till. När man är instängd.

Bland böcker och ord, tankar och viljor står du. På en plats. Obarmhärtig men vacker.


Bortglömd fast älskad och saknad. Att finnas utan att synas hör väl till det vanliga. När man är instängd.

Bland böcker och ord, gråten och tvångssyndromen sitter vi. På knä. Obehagligt men vackert.


Vi lever.




 




Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards