Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av madeleine karlsson - 21 oktober 2011 14:56



Det är höst nu, på riktigt och ibland funderar jag på att ta på mig mössan när jag går ut. Men så tänker jag, inte ännu, inte nu. Och så går jag ut, utan mössa.


Idag, när jag var ute på promenad så fick jag se något vitt. Där i skuggan på fotbollsplanen var det alldeles vitt och det tog mig en stund att komma på det. Frost! Frosten låg där som ett vilande täcke och gjorde skuggan en aning ljusare. Märkligt att det går så fort. Snart kommer väl snön, innan jag hunnit fatta att jag måste köpa nya vinterkängor.


Men det är härligt, allt är vackert och luften är frisk. Det går att andas nu. Solen strålar en i ögonen och prasslandet under fötterna är så härligt att lyssna på. Hösten är min favorit. Allt är härligt, precis allt!


Så det kanske är dags att damma av mössan nu och i alla fall prova den för att se om den passar i år också...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards