Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av madeleine karlsson - 18 oktober 2011 14:46

Jag kom precis hem från en joggingtur/promenad i det ruskiga höstvädret och så fort jag klev innanför dörren så började magen skrika och göra sig märkvärdig. Vafan, lugna dig liksom, tänkte jag.


Tills jag kom på att det enda jag har ätit idag är två smörgåsar med salami på, en kopp te och två glas vatten. Vad är det här? Så här kan jag inte hålla på. Jag måste äta! Grejen är så här att Korvbullen går till jobbet på morgonen och allt som oftast så går även jag upp då, kokar först en kopp te som liksom får starta igång magen och någon timme efter det så brukar jag äta gröt eller smörgås, yoghurt eller något annat. Men sedan då? Sedan läser jag en bok, kollar på de vanliga tv-programmen som går på morgonen, Unga mödrar, Förlossningskliniken, repriser av Drömmen om ett barn eller Barn till varje pris och andra faktaprogram. (Hmm jag märker här nu att det här kanske låter lite märkligt men ja, jag tycker om barn helt enkelt.) Hur som helst, sedan så sitter jag lite framför datorn, ringer något samtal till A-kassan eller någon annan, tar en promenad och duschar, gör mig iordning och vips! Vips så är klockan tre på eftermiddagen, som nu till exempel...


Jag glömmer alltså bort att äta och eftersom jag itne gör något direkt fysisk, förutom promenaden och joggningen så känner jag mig liksom inte hungrig. Men klokan tre är det ju för sent att äta lunch så då måste jag ju vänta på middagen som jag äter när Korvbullen kommit hem från jobbet...


Mycket dåligt! Jag vet, men jag tänker helt enkelt inte på det. Så nu, klokan tre, sitter jag här med en måltidsersättningsshake. Den är inte god men jag var tvungen att få ner något "lätt" i magen, annars är jag rädd att jag dör.


Jag måste helt enkelt skärpa mig på den här punkten för det är absolut inte bra att ställa in kroppen på svält, det har jag ju hört många gånger. Frågan är bara hur jag ska vänja mig vid att alltid äta lunch runt 12-13?



Ja, jag ska göra mitt bästa och försöka i alla fall.


 


Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards