Alla inlägg den 1 december 2011

Av madeleine karlsson - 1 december 2011 19:47


Bålsta är pyttelitet, men mysigt och nu har jag varit där.


Det gick bra tycker jag. Eller ska vi säga så här, jag är glad och nöjd hur det än blir. Jag räknar ju inte med att få det här jobbet, konkurrensen är säkert stenhård. Men jag tycker att jag gjorde bra ifrån mig. Det finns inget jag ångrar att jag sade eller inte sade. Jag känner mig tillfreds helt enkelt och vill de inte anställa mig så passade jag helt enkelt inte för uppdraget. Men det var ett väldigt trevligt samtal och alla var glada, skojade och hade trevligt. Det var inte alls stelt eller konstigt på något sätt. Det var skönt.


Det värsta med allt är att jobbet lät så mycket roligare nu när de förklarade det för mig lite mer ingående. Så nu vill jag ju verkligen ha det! Men ja, nu får jag bara vänta och se hur det går. Spännande följetång va?


Men jag kan bara inte ha sådan tur att få det första jobbet som jag går på intervju för... Sådan tur har inte jag.



Förresten så glömde jag tala om vad jag gjorde igår...


 


Jojjomensan, jag bakade lussebullar och lussekatter så det stod härliga till! Det blev nog bortåt en hundra stycken tror jag men några smaskade jag och V i oss igår kväll. Det är väl bra härligt med nybakade bullar ändå?


Det blev lite mandelmassa över från gårdagens bakande så nyss gjorde jag några mandelmassebollar täckta med mörk choklad och sedan blev det ju så klart en massa smällt choklad över så då stoppade jag i en hel hög med nötter, frön och cocos i den å så bredde jag ut allt på en plåt. Jag strödde lite flingsalt över för att testa hur det kommer att smaka. Tanken är att jag ska skära dem i rutor sedan när de stelnat...


Så ja, vi kan väl säga att julen har börjat nu...



God afton!

Av madeleine karlsson - 1 december 2011 09:52




God morgon på er vänner och ovänner!


Det var svårt att somna igår kväll, låg och funderade på frågor som kan tänkas ställas och på de svar som jag förmodas kasta ut ur min mun. Jag kom på några skitbra svar på frågor jag inte ens vet om de kommer att fråga. Men nu har jag nog glömt alltihopa. Hjärnan bubblar över. Jag vill ju det här. Jag vill verkligen ha ett jobb!


Nu är jag faktiskt riktigt nervös, har ont i magen och munnen är alldeles torr. Men jag är positivt nervös, jag känner att det här kan gå bra. Jag är inte dum i huvudet! I alla fall så är det det jag intalar mig. Nu sitter jag mest och funderar på vilka örhängen jag ska välja... De guldiga mer "vuxna" örhängena eller de med ugglor i, för att de är fina och känns trygga där de dinglar i örsnibbarna. Det lutar åt ugglorna... Men asch, jag vet fan inte! Bryr de sig om örhängen? Kommer de ens att märka dem? Och kläderna då? Ser jag inte lite ut som en lucia i min vita långa långärmade tröja? Borde jag ha en kofta istället? Håret då, utsläppt eller uppsatt? Vilket passar bäst? Vilket ser mest "vårdat" ut? Herregud, så här går tankarna...


Jag tror inte de bryr sig om så mycket annat än min personlighet egentligen. Jag kommer ju åtminstone inte dit i kort-kort kjol, nätstrumpbyxor och tuttarna hängandes utanför något litet linne...



Nä, nu skiter jag i allt det här, tar på mig ugglehängena och går dit precis som jag är, för det är ju det som är jag! Gillar dem det inte så passar jag inte där helt enkelt. Det ska hur som helst bli väldigt roligt och intressant att snart gå på min första riktiga anställningsintervju! Får jag inte jobbet så har jag ändå kommit en liten, liten bit på vägen och är en intervju rikare.



Vi hörs i eftermiddag gott folk! Nu håller ni tummar och tår för min skull!

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards