Alla inlägg den 7 december 2011

Av madeleine karlsson - 7 december 2011 15:01


Jobbet gick inte till mig. De ringde för en liten stund sedan från Håbo kommun. Personen där sade att alla som de haft på intervju var väl lämpade för jobbet men att de helt enkelt var tvungen att ta någon. Denna någon var inte jag tyvär. Men jag hade inte räknat med det heller, för sådan tur och ett sådant flyt har inte jag. Han som ringde sade också att jag skulle hålla ögonen öppna om de säkte fler personer i kommunen och så önskade han mig lycka till i framtiden.


Jag känner mig inte alls ledsen faktiskt, även om det hade varit en enorm lättnad om jag fått jobbet. Jag känner mig tvärt om faktiskt väldigt nöjd och glad över att jag blev utvald att komma på intervju. Det kommer att komma fler chanser för mig. Det är en sådan oerhörd konkurrens så det är inte så konstigt att det är lite klurigt att slå sig framåt på arbetsmarknaden. Men nu får jag liksom börja om igen, från ruta ett. Jag vet att det inte är omöjligt. Det finns faktiskt personer som läser mitt CV.


Fick också mail från personen på Enköpings kommun som jag kontaktade för ett tag sedan, hon meddelade att det inte fanns några tjänster just nu men att hon skulle spara mitt CV där hos henne. Även hon önskade mig lycka till i jobbsökeriet. Jo tack, det kan man ju behöva...


Jag måste tänka positivt, jag måste tänka att för varje person som hör att jag är arbetslös och för varje CV jag skickar ut så öppnas en ny dörr. En vacker dag kommer jag även att få kliva in genom en av dessa dörrar och äntligen få arbeta och tjäna pengar. För det är det jag vill! Det är det jag vill så att livet kan gå framåt...


Det är faan inte roligt att vara arbetslös, det ska gudarna och alla andra veta men man måste ta sig igenom det. Jag vägrar ge upp, jag ska ha mitt drömjobb en vacker dag! Tyvär så har jag ju sökt jobb inom alla kommuner inom räckhåll och det är ju helst där jag vill jobba. Nu får jag försöka hitta andra vägar att gå och andra jobb att söka. Jag ger inte upp...



Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards