Alla inlägg den 9 januari 2012

Av madeleine karlsson - 9 januari 2012 17:46

Sitter här och väntar på att tevattnet ska koka färdigt. Fryser så in i norden och har stoppat ner fossingarna i Korvbullens alldeles för stora fårskinnstofflor. Julen och nyåret har passerat. Det gick så fort... Måste packa ner alla stjärnor och tomtar här hemma nu men det tar emot litegrann. Jag vill gärna att julen ska fortsätta i all oändlighet.


Så här i början på januari så brukar det tjatas och gnatas om alla nyårslöften. Jag har inga sådana. Däremot så ser jag varje nyår som en sorts nystart. Det man inte gjorde eller hann med förra året kanske man hinner med eller klarar av det här året. Ju äldre man blir desto skörare inser man att livet är. Min farfar fyllde åttio för någon vecka sedan och i helgen så hade vi en stor middag tillsammans. Alla åt, drack och var glada. Men jag vill också bli åttio år och se mina barnbarn växa upp. Jag vill inte bli en soffpotatis med högt blodtryck, risk för diabetes och annat. Jag vill leva och jag vill vara frisk.


Den senaste tiden har jag mer och mer förvandlats till en stillasittande klump av missnöje. En person som inte känner sig lika glad som annars och en person som vill mer än vad hon tar sig för med. Det tänkte jag ändra på nu. Jag fick låna pengar av mamma och pappa och nu har jag äntligen köpt mig ett halvårskort med både gym och gympapass på Friskis och Svettis. Det känns riktigt bra fast en aning läskigt. Som jag önskar att någon av mina vänner kunde bo här och följa med mig till gymmet eller ta ett träningspass på kvällskvisten! Det känns väldigt läskigt att kliva in på det där fräscha, öppna gymmet alldeles ensam.

Jag tycker nämligen inte om gym. Har aldrig gjort. Det beror absolut inte på att jag inte kan träna, jag är sjukt stark och orkar oftast lyfta mer än andra tjejer (Ja, faktiskt!). Det är snarare det där att man inte får vara ifred i sin träning. Man sitter där mitt emot alla andra och svettas, blir röd i ansiktet och lämnar svettmärken på både handtag och sitsar. Magen korvar sig och de enorma tuttarna är i vägen för de flesta maskinerna där man ska flänga med armar åt olika håll och jag känner mig mest malpalcerad. Hantlar funkar och olika gå/spring/trappmaskiner men de där träningsmaskinerna med vikter asså... Jag och min kropp passar helt enkelt inte i dem. Å så måste man justera vikter och benlängder och allt vad det är.


Men nu har jag i alla fall gett mig den på att jag ska träna där. Jag kan ju åtminstone använda rullbanden och trappmaskinerna. Vi får se när jag vågar börja lyfta vikter...


Imorgon ska jag börja tänkte jag. Hann inte med sista passet ikväll. Jag ska rycka upp röven från soffan och äntligen, äntligen sätta igång och träna på riktigt! Det är så lustigt, för när man väl bestämt sig så vill man liksom komma igång på en gång. Helst igår. Nu kan jag knappt vänta tills imorgon när jag får ta på mig de nya träningsbrallorna och cykla iväg till träningen! Som jag saknat den!


Kosten skall också ändras. Vi har redan börjat Korvbullen å jag med att bunkra upp med tonfisk, kyckling och sallad. Nu ska vi bli lite mer hälsosamma och leva lite längre!


 


Om någon i Enköping vill hänga med och träna så hör av er! Jag vill mer än gärna ha sällskap.

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards