Direktlänk till inlägg 26 juli 2014

Ful

Av madeleine karlsson - 26 juli 2014 16:21

Jag känner mig så otroligt ful, oattraktiv och ofräsch i den här hettan.

Det är ingen idé att ens duscha på morgonen för efter tio minuter är jag likadan igen. Orkar inte bry mig om att tvätta håret för det tar en evighet innan det torkar och att använda en fön är inte att tänka på. Frisyren har varit densamma sedan sist jag tvättade burret (en vecka sedan idag). Smink? A nä men jag skulle inte tro det! Jag hoppar till och med oftast över insmörjning efter eventuell dusch just för att det bara klibbar. Deodoranten torkar heller aldrig och lämnar spår på varenda jäkla klädesplagg.

Jag svettas så mycket nu för tiden att det rinner i nacken och samlas små pölar under skinkorna som sedan sugs upp i tightsen. Så otroligt härlig känsla! Ansiktet är konstant rött och det rinner droppar nerför näsan och i pannan...

Jag känner mig otroligt ful men det är för varmt för att jag ska orka bry mig. Just nu sitter jag halvt avklädd i köket efter en bilfärd till och från Intersport. Jag har kanske gått 50 steg sammanlagt och det bara forsar svett! Det är inte roligt. Inte någonstans.

Har sovit på soffan med öppen balkongdörr samt fläkt i natt för det går inte att sova i sovrummet. Jag kokar bort.

Jag vill få känna mig lite fin och sval. För jag trivs annars väldigt bra med den här gravidmagen. Det här med att jag känner mig ful har inte nåt med att jag gått upp i vikt att göra. Det är endast den här hemska avskyvärda värmen. Jag har fått NOG!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards