Direktlänk till inlägg 18 december 2007

Dröm - Mardröm

Av madeleine karlsson - 18 december 2007 15:02

Hade en jobbig dröm inatt...

Vaknade med tårar i ögonen... igen...

Drömmer ofta "mardrömmar" nuförtiden.

Jag har aldrig varit en sådan person som drömt särskilt mycket. Visst ibland kan man ha kommit ihåg något komiskt inslag eller liknande men mardrömmar har aldrig varit min kopp te... 


Nu helt plötsligt så har de börjat poppa upp, en efter en. Obehagliga drömmar som får en att känna sig mindervärdig, lurad och ensam. Drömmar som har med mitt utseende och personer jag tycker om att göra. Verkligheten paketerad i en lögn.


Inatt var det dig jag drömde om, du var fantastisk för att sedan förvandlas till ett monster fylld av lögner och svek. Din vapendragare följde dig hack i häl och stod och lurade ute i hallen. Du ljög, du förstörde mig.


Kanske förvrider hjärnan det komplicerade till något enkelt?

När sömnen tagit oss i besittning blir hjärnan en fabrik. En fabrik där tankar och känslor sorteras, vissa slängs, andra sparas medans vissa återanvänds om och om igen.

Vad är drömmar? Sanningar eller lögner? Påhitt eller kanske den grymma verkligheten? 


Jag minns såväl en av de få mardrömmarna jag hade när jag var yngre. Min syster åts upp av hajar medans jag stod på ett nät ovanför och såg på. Det var vidrigt och jag sprang så fort jag kunde över nätet fram till vattnet för att få tag på henne men jag lyckades inte. Känslan av misslyckande förföljde mig hela den dagen och än idag kommer jag ihåg nätets grova textur som skavde under mina fötter. 



Jag är rätt så säker på att det jag går och funderar på om dagarna någon gång måste få sitt utlopp. Kanske genom drömmarna?

Det har varit ett jobbigt år, mycket på grund av jobbet, och det märks. Jag känner det inuti. Mycket energi har gått åt till att försöka att inte bli arg, upprörd och irriterad. Det hjälper liksom inte.

Mycket energi har gått åt till funderingar om vad jag vill med mitt liv. Vad för uppgifter vill jag ha, vad vill jag förmedla, vad vill jag ge bort ?

Vilken del av migsjälv vill jag använda och dela med mig av?


Ännu har jag inte fått något tecken, någon stark känsla som talar om för mig vilka val jag borde välja. Det enda jag vet är att jag måste byta yrke. Hur, var och när har jag ingen aning om. Först måste jag hitta något som fångar mitt intresse. Något som får mig att kämpa för att nå målet.



Hoppas att drömmarna för något gott med sig och att jag kan komma fram till ett svar snart...  







 
 
emlinn

emlinn

18 december 2007 22:41

Drömmar är jobbiga ibland.. Ibland bär de kanske ett budskap med sig, ibland kanske de bara speglar verkligheten och vardagen på ett sätt man inte sett det förut... kanske konfronterar man rädslor och känslor som man inte vågar möta i verkligheten genom drömmen... Drömmer oxå mycket och det är inte alltid trevligt! :S Drömde faktiskt om dig för ett tag sen, minns dock inte vad! Kram på dig!

http://www.emlinn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine karlsson - 11 april 2015 11:40

Så fort solen börjar skina så börjar det även spritta i min kropp. Jag vill genast ge mig ut på en joggingrunda eller två. Svettas, må bra och andas frisk luft. Det är härligt och bra för min astma. I år är det precis likadant. Här om veckan kunde...

Av madeleine karlsson - 11 mars 2015 11:36


Jag sitter i vårsolen på balkongen, har min gula kofta på mig och kaffet står på det slitna träbordet. Olle ligger i vagnen här bredvid och sover gott. Jag längtar efter att pyssla iordning här ute, sätta ner påskliljor i lådorna och ställa något fär...

Av madeleine karlsson - 28 januari 2015 11:29

Det som möter en i spegeln varje morgon är ingen höjdare. Att sova går uruselt kan man säga. Det lämnar spår i form av dåligt humör, oändlig trötthet och irritation men också i form av mörka ringar under ögonen till exempel... De senaste dagarna h...

Av madeleine karlsson - 23 januari 2015 23:22


Idag blev vår son alltså fyra månader. Han har funnits hos oss så kort tid och ändå kan man inte förstå hur man kunde leva utan honom. Det händer mycket på fyra månader. Från att vara ett litet försvarslöst knytte till att nu kunna vända sig, gri...

Av madeleine karlsson - 22 januari 2015 10:38


De bara kom, rullade nedför kinden och bildade snor i näsan så att jag blev tvungen att snörvla. Det bara rann över utan minsta ansträngning och jag var inte beredd. Min man har jobbat i ca två veckor, långa arbetspass och även natt. Det har inneb...

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards